آموزش و خدمات تبلیغ نویسی، افزایش فروش آنلاین – مغناطیس مشتریآموزش و خدمات تبلیغ نویسی، افزایش فروش آنلاین – مغناطیس مشتری
ورود  | ثبت نام

     

 شماره تماس : 09368768068

  • خدمات و آموزش تبلیغ نویسی
  • تبلیغ نویسی چیست؟
  • مقالات
    • تبلیغ نویسی
    • بازاریابی اینترنتی
    • کسب و کار اینترنتی
    • ایمیل مارکتینگ
    • سئو
    • کار آفرینی
    • بهبود فردی
  • ویدئو آموزش‌های رایگان
  • محصولات آموزشی
  • درباره ما
    • قوانین و مقررات
    • ثبت شکایات
  • تماس با ما
  • خدمات تبلیغ‌نویسی
0
تبلیغ نویسی

با استفاده از خصوصیات محصول تبلیغ‌نویسی آسان و موثری انجام دهید!

مدیریت2018-01-18T02:28:42+03:30

 

گری هالبرت تبلیغ‌نویسی بود که در کتاب‌ها، خبرنامه‌ها و متن‌هایی که برای مشتریان یا مشترکین خود می‌نوشت، زندگی می‌کرد. بسیاری از تبلیغ‌نویسان معتقدند او بزرگترین تبلیغ‌نویسی بوده که دنیا به خودش دیده است.

 
خصوصیات محصول در تبلیغ نویسی

در این مقاله نکته‌ی مهمی که از هالبرت می‌خواهم به شما بگویم این است : « قبل از شروع نوشتن تبلیغ یا تبلیغ‌نویسی، یک برگه از خصوصیات محصول یا خدمات ایجاد کنید. »

یک برگه خصوصیات محصول مانند آماده سازی یک اتاق قبل از رنگ‌آمیزی آن است. آمادگی پنج برابر طولانی‌تر از نوشتن تبلیغ زمانبر است، اما اگر کار را خوب انجام دهید، تبلیغ‌نویسی به سادگی صورت می‌گیرد.

استفاده از حقایق در تبلیغ‌نویسی می تواند نتایج بزرگی به دست آورد. مشهورترین مثال، کمپین تبلیغاتی است که کلود هاپکینز (Claude Hopkins) که یکی از پیشگامان عرصه تبلیغات است، برای نوشیدنی‌های شرکت Schlitz نوشت.

خصوصیات محصول در تبلیغ نویسی

 

هاپکینز به پارک شلیتز سفر کرد و جزئیات روش‌های شستشوی مواد خالص مختلف را آموخت: علم کشاورزی خاص برای رشد غله ها، جو و مالت؛ استفاده از خمیر چوب سفید در فرایند فیلتر کردن؛ چگونه تانک‌های مواد سه بار در روز تمیز می‌شوند.

هیچ یک از این واقعیت‌ها و خصوصیات محصول برای Schlitz منحصر‌به فرد نبودند، اما هاپکینز برای اولین بار از آنها برای گفتن داستانی ناب استفاده کرد. Schlitz به سرعت از رتبه ۸ در آمریکا به رتبه ۱ از کمپین برترین‌ها ارتقا یافت.
با این مثال فکر می‌کنم بهتر این موضوع را درک کنید! قصد خرید یک اتومبیل دست دوم را دارید و قاعدتا در ذهنتان انواع مختلف ماشین‌ها وجود دارد. در این مثال می‌خواهم چگونگی نوشتن برگه‌ی خصوصیات محصول را توضیح دهم.

حالا می‌خواهید درباره یک ماشین که قصد خریدش را دارید، پیام فروش مناسبی را در ذهن‌تان طراحی کنید. در اینجا به برخی از سوالاتی که نیاز هست تا برگه ذهن‌تان را پر کنید اشاره می‌کنم.

خصوصیات محصول در تبلیغ نویسی

 

اتومبیل چه برندی دارد؟ چه رنگی است؟ چقدر وزن دارد؟ چند کیلومتر کار کرده است؟ آیا تا به حال تصادف داشته است؟ از چه نوع لاستیک‌هایی برخوردار است و چه شرایطی دارند؟ صاحب آن چه کسی بوده است؟ داخل اتاق آن چطور است؟ این اتومبیل در چه آب و هوایی بوده است، در مناطق گرمسیر بوده یا سردسیر؟ چقدر بیمه دارد؟ دوگانه سوز است یا نه؟ موتور آن در چه وضعیتی است؟

چیزی که در سر شما جمع آوری شده است، اینست که این یک برگه حقایق محرمانه است؛ که حقایق “خوب” و “بد” را شامل می شود، زیرا واقعیات و خصوصیات بد نیز می توانند مفید باشند، در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

شما با برگه خصوصیات محصول هیچ کاری نمی توانید انجام دهید تا زمانی که حداقل ۱۰۰ مورد از آن را داشته باشید. شوخی نمی کنم. گری هالبرت تبلیغ‌نویس معروف می‌گوید:
« لطفا زمان زیادی را به این کار بگذرانید. اکثر تازه کارهایی که می خواهند تبلیغ‌نویس شوند این مرحله را اصلاً تا آخرانجام نمی دهند، و حتی بیشتر افرادی که طرفدار هم دارند نیز زمان کافی برای آن صرف نمی کنند. زایدالوصف باشید! »

بیش از حد مطلب قرار دهید. شما باید به معنای واقعی کلمه “برگه ی اطلاعات محرمانه” را با هر اطلاعاتی درباره ماشین که می توانید بدست آورید، اشباع کنید.

برای هر خصوصیتی یک مزیت وجود دارد!
در مرحله‌ی بعد، برای هر خصوصیت و ویژگی، یک مزیت مربوط به آن را بنویسید. مثلا،:

خصوصیت: ماشین قرمز است.
مزیت: اگر تیم فوتبال مورد علاقه شما رنگ قرمز داشته باشد، خودرو نشان دهنده‌ی وفاداری شما به آن تیم است (من یک هوادار پرسپولیس هستم و اتومبیل‌هایم باید قرمز یا مشکی باشند).

خصوصیت: رنگ ماشین یک سایه منحصر به فرد از آبی است.
مزیت: توجه بیشتری جلب خواهید کرد؛ همه دراطراف شهر می دانند که این ماشین از آن شماست.

خصوصیت: وزن ماشین ۱۷۴۱ کیلوگرم است
مزیت: در یک تصادف امن‌تر از وسیله نقلیه‌ی سبک است.

خصوصیت: وزن ماشین ۹۱۰ کیلوگرم است.
مزیت: نسبت به خودروهای سنگین از مصرف سوخت بهتری برخوردار است.

خصوصیت: این ماشین ۳۵۵ کیلومتر طی مسافت کرده است.
مزیت: اگر فرزند شما با این ماشین یک تصادف جزئی داشته باشد، شما ناراحت اُفت قیمت آن نمی‌شوید.

متوجه شدید که چگونه کار می‌کند؟ برای هر خصوصیت یک مزیت وجود دارد، مهم نیست که این خصوصیات و واقعیات درباره آن محصول چه هستند.

برای نوشتن برگه‌ی خصوصیات محصول و تبدیل آن به مزایا، زمان کافی صرف کنید. هنگامی که شما این کار را انجام می دهید، کمبود جزئیات برای انتخاب وجود ندارد و نوشتن آگهی یا تبلیغ‌نویسی بسیار آسان می‌شود.

پس به این نکته و تکنیک مهم تبلیغ‌‌نویسی بسیار اهمیت بدهید و این را بدانید که این مزایای یک محصول یا خدمت هستند که باعث فروش می‌شود. در واقع با تبدیل خصوصیات به مزیت‌ها، یک کپی‌رایتر حرفه‌ای به مشتری می‌گوید چرا باید از این محصول یا خدمت استفاده کند؟!

Post Views: 162
این مطلب را هم بخوانید، احتمالا برای شما مفید خواهد بود :   ۱۰ نکته برای نوشتن بهترین متن‌های تبلیغاتی اثرگذار - نکته شماره ۶ را حتما بخوانید!

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.


نوشته های مرتبط

متن تبلیغاتی

۵نکته ریز برای نوشتن متن تبلیغاتی اثرگذار

  ۱- بنویسید، همچنان که یک نامه می‌نویسید! چرا برای یک صنف یا طبقه می‌نویسید؟ آگهی شما را یک نفر می‌خواند؛ [...]

ادامه مطلب
تبلیغ نویسی شبکه‌های اجتماعی

آیا برای درج محتوای شبکه‌های اجتماعی خود به کپی‌رایتر نیاز دارید؟

    شما هر روز با شبکه‌های اجتماعی همراه با هر کار دیگری که در طول روز انجام می‌دهید، تعامل دارید. [...]

ادامه مطلب
شوخی در تبلیغات

آیا بذله‌گویی و شوخی در تبلیغات باعث فروش می‌شود؟

    بذله‌گویی و شوخی در تبلیغات بسیار محبوبیت دارد. در آمریکا ۲۴ درصد تبلیغات راهی به بذله‌گویی می‌یابند. برخی از [...]

ادامه مطلب
هدایای تبلیغاتی

ایده‌هایی برای هدایای تبلیغاتی بازار هدف

  شناخت بازار هدف شما را قادر می‌سازد تا مشوق‌ها و هدایای تبلیغاتی جذابی را برای فعالیت‌های پیشبرد فروش ارائه [...]

ادامه مطلب
عنوان خوب

چگونه یک عنوان خوب می‌تواند توجه را به خود جلب کند؟

    نخستین اثری که عنوان تبلیغات بر مخاطب می‌گذارد، می‌تواند به معنای موفقیت یا شکست آن تلقی شود. اگر این [...]

ادامه مطلب
9 نکته برای تبلیغ نویسی در وب

۹ نکته‌ی ساده‌ی تبلیغ نویسی در وب برای افزایش نرخ تبدیل

  تبلیغ نویسی در وب اغلب هدایت‌گر بازدیدکنندگان به سمت مشتری شدن است. تبلیغ نویسی نقش کاملی برای مصرف‌کنندگان در [...]

ادامه مطلب
تبلیغ نویسی

تبلیغ نویسی چیست و چه تأثیری بر فروش دارد؟

مهارت تبلیغ نویسی که در انگلیسی به آن  copywriting می گویند، مهارت و هنری است که می تواند با [...]

ادامه مطلب
متن تبلیغاتی اثرگذار

۱۰ نکته برای نوشتن بهترین متن‌های تبلیغاتی اثرگذار – نکته شماره ۶ را حتما بخوانید!

    بعد از نوشتن یک عنوان خوب و جذاب برای تبلیغ محصول یا خدمات‌تان، نوبت به طراحی و نوشتن متن [...]

ادامه مطلب
متن تبلیغاتی

۱۰ نکته مهم برای افزایش تاثیر گذاری متن تبلیغاتی‌تان

  امروزه نوشتن تبلیغ نویسی و متنی که بتواند روی خوانندگان آن متن تبلیغاتی تاثیر بگذارد بسیار حائز اهمیت است. [...]

ادامه مطلب
تابلو آگهی بیلبورد

چگونه تابلو آگهی (بیلبورد) به یادماندنی داشته باشیم؟

چه عاملی موجب موفقیت تابلو آگهی (بیلبورد) می‌شود؟ چه تعداد لغت باید استفاده کرد؟ چه رنگ‌هایی به بهترین نحو [...]

ادامه مطلب
تمامی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت مغناطیس مشتری متعلق به فرهاد عراقی می‌باشد و این پایگاه اینترنتی در زمینه آموزش و خدمات تبلیغ نویسی، بازاریابی اینترنتی و روش‌های افزایش فروش آنلاین، در تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.1396-1395

مغناطیس مشتری را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

  • آپارات
  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube
  • تلگرام
  • Instagram
  • خدمات و آموزش تبلیغ نویسی
  • تبلیغ نویسی چیست؟
  • مقالات
    • تبلیغ نویسی
    • بازاریابی اینترنتی
    • کسب و کار اینترنتی
    • ایمیل مارکتینگ
    • سئو
    • کار آفرینی
    • بهبود فردی
  • ویدئو آموزش‌های رایگان
  • محصولات آموزشی
  • درباره ما
    • قوانین و مقررات
    • ثبت شکایات
  • تماس با ما
  • خدمات تبلیغ‌نویسی
  • آموزش تبلیغ نویسی و افزایش فروش آنلاین
  • ثبت نام
  • ورود
  • Log In

Login to your account

Forgot password?
x

Create an account

لطفا آدرس ایمیل اصلی‌تان را وارد کنید تا از اخبار مهم ، تخفیف ها و فروش‌های ویژه مغناطیس مشتری باخبر شوید.
لطفا صفر ابتدای موبایل را هم وارد کنید. مثلا 09120123456
برای ورود به مغناطیس مشتری احتیاج به یک رمز دارید؛ یک رمزی انتخاب کنید که به یادتان بماند.
x
https://customermagnet.ir/wp-admin/admin-ajax.php

Login

Register | Lost your password?

Register

لطفا صفر ابتدای موبایل را هم وارد کنید. مثلا 09120123456

Log In | Lost your password?

Reset Password

Lost your password? Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

Log In | Register