آموزش و خدمات تبلیغ نویسی، افزایش فروش آنلاین – مغناطیس مشتریآموزش و خدمات تبلیغ نویسی، افزایش فروش آنلاین – مغناطیس مشتری
ورود  | ثبت نام

     

 شماره تماس : 09368768068

  • خدمات و آموزش تبلیغ نویسی
  • تبلیغ نویسی چیست؟
  • مقالات
    • تبلیغ نویسی
    • بازاریابی اینترنتی
    • کسب و کار اینترنتی
    • ایمیل مارکتینگ
    • سئو
    • کار آفرینی
    • بهبود فردی
  • ویدئو آموزش‌های رایگان
  • محصولات آموزشی
  • درباره ما
    • قوانین و مقررات
    • ثبت شکایات
  • تماس با ما
  • خدمات تبلیغ‌نویسی
0
مزیت رقابتی

تاثیر ایجاد مزیت رقابتی در رشد و بقای کسب و کار

مدیریت2018-01-09T01:19:47+03:30

 

مهم‌ترین اصل در فروش موفق ایجاد مزیت رقابتی است. برای موفقیت در فروش، باید مشتریان را متقاعد کنید که محصولات و خدمات شما بهتر و مطلوب‌تر از محصولات رقبا است.
تمایز، کلید موفقیت در فروش است؛ هم‌اکنون مزیت رقابتی شما با رقبایتان چیست؟ چه چیزی باعث می‌شود محصول یا خدمت شما در ذهن مشتری برتر از هر محصول مشابه دیگری باشد؟

 

حوزه برتری شما چیست؟
محصول یا خدمت شما چه چیزی را به مشتری ارائه می‌دهد که آن را از همه جهات به مطلوب‌ترین گزینه تبدیل می‌کند؟
مزیت اصلی خرید و استفاده از محصول یا خدمت شما که آن را به گزینه‌ای بهتر از محصولات رقبا تبدیل می‌کند، کدام است؟

مزیت رقابتی ایجاد شده توسط محصول، خدمت یا شرکت شما، قلب همه‌ی تلاش‌های بازاریابی و فروش، دلیل بقا و موفقیت‌تان در بازار رقابتی و کلید پیروزی شماست. به گفته پیتر دراکر «اگر مزیت رقابتی ندارید، هرچه زودتر دست به کار شوید و یکی بسازید.»

اگر از کارتان مطمئن نیستید یا اگر محصولتان مزیت رقابتی ندارد، از خودتان بپرسید: چطور می‌توانست باشد؟ اگر بخواهم در درازمدت موفق شوم، باید چگونه باشد؟

 

 

مزیت رقابتی

 

ارز ش افزوده منحصربه فرد
مایکل پورتر، کارشناس هاروارد در حوزه مزیت رقابتی معتقد است که باید «ارزش افزوده منحصربه فردی» برای مشتریان داشته باشید.

لازم نیست از همه رقبا برتر باشید. فقط باید محصول یا خدمتی ویژه، متفاوت و ارزشمندتر به مشتریان خاص موردنظرتان ارائه دهید.

مزیت رقابتی شما از نظر کدام مشتریان واقعا متفاوت است؟ تقریبا هر محصول یا خدمت مزایای خاصی دارد که آن را به گزینه بهتری برای یک گروه خاص از مشتریان تبدیل می کند؛ مثلا تصور کنید اتومبیل کادیلاک می‌فروشید؛ مزیت رقابتی کادیلاک‌ها این است که اتومبیل‌های لوکسی هستند و تصویر ذهنی مشتریان از آن، اتومبیلی با کیفیت بسیار بالا است؛ اما باید از خود بپرسید« این مزیت رقابتی برای کدام دسته از مشتریان مهم است؟»

ویژگی های مطلوب کادیلاک برای افرادی جذاب است که توانایی مالی خرید اتومبیل‌های لوکس را دارند. بازار هدف شما افرادی نیستند که فورد، شورولت یا سوبارو سوار می‌شوند، بلکه مشتریان ثروتمندی هستند که درآمد زیادی دارند.
بنابراین اتومبیل کادیلاک چه ارزش افزوده‌ی منحصربه فردی دارد که آن را به گزینه‌ای برتر از بی.ام.دابلیو، آئودی یا مرسدس بنز تبدیل می کند؟

برای پیشرفت در بازار رقابتی، محصولتان باید حداقل در چهار حوزه متفاوت و برتر باشد:

 

«کیفیت بهتر»
کیفیت توسط مشتریان تعریف می‌شود مشتری شما چه تعریفی از کیفیت دارد؟

 

«سریعتر و نتایج بهتر»
محصول یا خدمت شما از چه راهی نتایجی سریع‌تر از محصولات رقبا ارائه می‌دهد؟ چرا از نظر مالی و شخصی برای مشتری توجیه دارد؟ اینکه محصول یا خدمت شما نتایج و منافعی را سریع‌تر از رقبا ارائه می‌دهد، چه تغییری در زندگی و کار مشتری ایجاد می کند؟

 

«ارزانتر»
محصول شما می تواند از نظر قیمت و از نظر هزینه درازمدت مالکیت، ارزانتر از محصولات رقبا باشد. اگر ارزانتر باشد چه مفهومی برای مشتری دارد و چرا خرید با قیمت کمتر از شما به جای خرید با قیمت بالاتر از رقبا به نفع مشتری است؟

 

این مطلب را هم بخوانید، احتمالا برای شما مفید خواهد بود :   جنبه‌های مثبت و منفی تبلیغات اینترنتی

«ساده‌تر یا مناسب‌تر»
مشتریان تنبل هستند و همیشه محصول یا خدمتی را ترجیح می‌دهند که استفاده از آن راحت‌تر باشد. استفاده از محصول یا خدمت شما از کدام جهات راحت‌تر است؟ چرا راحت‌تر است؟ از چه نظر راحت‌تر است؟ چه تغییری در کار یا زندگی مشتری به‌وجود می‌آورد؟

اگر همه موفقیت فروش به توانایی شما برای متمایز کردن محصول یا خدمتتان از محصولات رقبا بستگی داشته باشد تا به عنوان گزینه‌ی مطلوب‌تر دیده شود، آن وقت رقبایتان چه کسانی هستند؟

 

 

مزیت رقابتی

 

 

نقاط قوت خود را به حداکثر برسانید
همه موفقیت فروش به توانایی شما برای متمایز کردن محصول یا خدمتتان از محصولات رقبا و تبدیل آن به گزینه‌ای بهتر بستگی دارد.
در این صورت، رقبای شما چه کسانی هستند؟ چرا مشتریان از رقبا خرید می‌کنند؟ چه مزیت‌هایی را در آن‌ها می‌بینند؟ از چه جهاتی حس می‌کنند محصول یا خدمت رقبا برتر از شما است؟
صادقانه بگویید که محصولات و خدمات رقبا از چه جهاتی برتر از شما است؟ چگونه می توانید مزایای رقبا یا مزایایی که مشتری در رقبا می بیند را تقلید کنید؟ برای معرفی محصول یا خدمت به طریقی که باعث حداکثر کردن نقاط قوت شما و تاکید بر نقاط ضعف و آسیب پذیری رقبا شود، چه می‌توانید بگویید یا چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

اغلب محصولات و خدمات مشابه هستند؛ مثل رستوران‌هایی که غذای مشابه ارائه می‌دهند. در این حالت، روش ایجاد تمایز، ارائه خدمات بهتر، گرمتر و دوستانه‌تر به مشتریان است .
در بسیاری از موارد، به خصوص وقتی مشتری محصول یا خدمت را کالایی می‌داند که همه جا در دسترس است، کیفیت ارائه خدمات یک مزیت رقابتی به حساب می‌آید که باعث ایجاد حاشیه‌ی امن برای شما در ذهن مشتری می‌شود.
گاهی همه‌ی آنچه برای جذب مشتری لازم دارید این است که در یک حوزه‌ی خاص و مهم از نظر او، برتر باشید.

 

نتیجه‌گیری : پس متوجه شدید که مهم‌ترین اصل در موفقیت در فروش و بازاریابی، ایجاد مزیت رقابتی است، کاری که در پایان این مطلب و نوشته‌ی بسیار مهم در کسب و کار، باید انجام دهید این است که همین الان قلم و کاغذی را آماده کنید و دلیلی ده تا پانزده کلمه‌ای بنویسید که باعث می‌شود یک مشتری مردد و بسیار آگاه به جای خرید از دیگران یا خرید از رقبا، از شما خرید کند.
اگر نتوانید مزیت رقابتی خود را مشخص کرده و آن را بنویسید، به احتمال زیاد اصلا آن را نمی شناسید یا نمی‌توانید هنگام فروش از آن بهره ببرید.

 

برگرفته از کتاب فروش موفق – برایان تریسی

Post Views: 648

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.


نوشته های مرتبط

مدل AIDA

مدل AIDA در بازاریابی چیست؟

    هدف از ارائه محصولات، خدمات یا بهتر بگوئیم تبلیغات، تشویق و ترغیب مصرف کنندگان به خرید یا استفاده از [...]

ادامه مطلب
دیوید اگیلوی

دیوید اگیلوی پدر علم تبلیغات

اولین کتابی که درباره‌ی علم تبلیغات خواندم، کتابی بود به‌نام اعتراف‌های یک تبلیغاتچی اثر دیوید اگیلوی. او از اولین [...]

ادامه مطلب
کسب و کار آنلاین

چرا بسیاری از کاربران آنلاین از فرآیند خرید منصرف می شوند؟

  اگر صاحب وبسایت و کسب و کار آنلاین باشید این رویداد را دیده اید که خیلی از کاربران محصول [...]

ادامه مطلب
تبلیغ نویسی

تبلیغ نویسی چیست و چه تأثیری بر فروش دارد؟

مهارت تبلیغ نویسی که در انگلیسی به آن  copywriting می گویند، مهارت و هنری است که می تواند با [...]

ادامه مطلب
موضوع ایمیل جذاب

چگونه موضوع ایمیل جذابی بنویسیم؟

موضوع ایمیل سطری از متن است که به مخاطب درباره‌ی محتوا ایمیل اطلاعاتی می‌دهد. بر طبق تحقیق اینتراکتیواپسیلون تقریبا [...]

ادامه مطلب
اینستاگرام در کسب و کار

نکاتی برای استفاده بهتر از اینستاگرام در کسب و کار

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بر محور عکس است که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. در این شبکه اجتماعی هر [...]

ادامه مطلب

Clear-Cut Advice For asian woman for marriage – The Best Routes

When you have discovered questioning if there will be Cookware solo males who definitely are searching for Oriental females [...]

ادامه مطلب
تجربه کاربری

اهمیت خلق تجربه کاربری در کسب و کار

تجربه کاربری یکی از پر اهمیت ترین مطالب برای موفقیت و پیشرفت در کسب وکار می باشد. در راستای این [...]

ادامه مطلب
حفظ و نگهداری مشتریان

۴ نکته برای حفظ مشتریان در کسب‌وکارهای کوچک

کسب‌وکارهای کوچک می‌دانند که حفظ مشتریان فعلی مقرون‌به‌صرفه تر از جذب مشتریان جدید است. به همین خاطر است که [...]

ادامه مطلب

Critical Dating Sites Intended for Marriage

If you https://yourbride.review are a sole person who wants a new take pleasure in, then there [...]

ادامه مطلب
تمامی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت مغناطیس مشتری متعلق به فرهاد عراقی می‌باشد و این پایگاه اینترنتی در زمینه آموزش و خدمات تبلیغ نویسی، بازاریابی اینترنتی و روش‌های افزایش فروش آنلاین، در تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.1396-1395

مغناطیس مشتری را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

  • آپارات
  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube
  • تلگرام
  • Instagram
  • خدمات و آموزش تبلیغ نویسی
  • تبلیغ نویسی چیست؟
  • مقالات
    • تبلیغ نویسی
    • بازاریابی اینترنتی
    • کسب و کار اینترنتی
    • ایمیل مارکتینگ
    • سئو
    • کار آفرینی
    • بهبود فردی
  • ویدئو آموزش‌های رایگان
  • محصولات آموزشی
  • درباره ما
    • قوانین و مقررات
    • ثبت شکایات
  • تماس با ما
  • خدمات تبلیغ‌نویسی
  • آموزش تبلیغ نویسی و افزایش فروش آنلاین
  • ثبت نام
  • ورود
  • Log In

Login to your account

Forgot password?
x

Create an account

لطفا آدرس ایمیل اصلی‌تان را وارد کنید تا از اخبار مهم ، تخفیف ها و فروش‌های ویژه مغناطیس مشتری باخبر شوید.
لطفا صفر ابتدای موبایل را هم وارد کنید. مثلا 09120123456
برای ورود به مغناطیس مشتری احتیاج به یک رمز دارید؛ یک رمزی انتخاب کنید که به یادتان بماند.
x
https://customermagnet.ir/wp-admin/admin-ajax.php

Login

Register | Lost your password?

Register

لطفا صفر ابتدای موبایل را هم وارد کنید. مثلا 09120123456

Log In | Lost your password?

Reset Password

Lost your password? Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

Log In | Register