آموزش و خدمات تبلیغ نویسی، افزایش فروش آنلاین – مغناطیس مشتریآموزش و خدمات تبلیغ نویسی، افزایش فروش آنلاین – مغناطیس مشتری
ورود  | ثبت نام

     

 شماره تماس : 09368768068

  • خدمات و آموزش تبلیغ نویسی
  • تبلیغ نویسی چیست؟
  • مقالات
    • تبلیغ نویسی
    • بازاریابی اینترنتی
    • کسب و کار اینترنتی
    • ایمیل مارکتینگ
    • سئو
    • کار آفرینی
    • بهبود فردی
  • ویدئو آموزش‌های رایگان
  • محصولات آموزشی
  • درباره ما
    • قوانین و مقررات
    • ثبت شکایات
  • تماس با ما
  • خدمات تبلیغ‌نویسی
0
شوخی در تبلیغات

آیا بذله‌گویی و شوخی در تبلیغات باعث فروش می‌شود؟

مدیریت2017-11-14T23:25:19+03:30

 

 

بذله‌گویی و شوخی در تبلیغات بسیار محبوبیت دارد. در آمریکا ۲۴ درصد تبلیغات راهی به بذله‌گویی می‌یابند.
برخی از نویسندگان همواره در نوشته‌های خود از بذله‌گویی و شوخی استفاده می‌کنند. بیش از ۵۵ درصد پژوهشگران حرفه‌ای اعتقاد دارند که شوخی در تبلیغات بیش از تبلیغات جدی مؤثرند.

بزرگان تبلیغات، از جمله کلود هاپکینز، راسر ریوز، و دیوید اگیلوی، به این نکته اشاره کرده‌اند که هدف تبلیغات سرگرم کردن مردم نیست؛ بلکه هدف، فروش است.
روشن است که بذله‌گویی در میزان توجه مردم به آگهی‌ها مؤثر است. پژوهشی توسط مک کالوم اسپیلمن، نشان می‌دهد که ۷۵ درصد تبلیغاتی که حاوی بذله‌گویی بوده‌اند، بیش از سایر تبلیغات توجه مردم را جلب کرده‌اند. بذله گویی و شوخی در تبلیغات در نشریه‌ها، رادیو و تلویزیون نیز نتیجه‌های بهتری کسب می‌کنند.
بذله‌گویی و شوخی زمانی می‌تواند مؤثر باشد که پیوندی میان مفهوم و محصول وجود داشته باشد.

این روش در مواقعی هم که می‌خواهیداز مردم عذرخواهی کنید، مؤثر واقع می‌شود. بذله‌گویی می‌تواند در تبلیغات چالش‌آمیزی که هدف کسب مقام اول را در بازار دارد، مؤثر می‌باشد.

بذله‌گویی ابزار بهتری از ترساندن مخاطب برای متقاعد کردن افراد است. آگهی‌های خنده‌دار در میان مردان جوان محبوبیت دارند و برای فروش محصولات متداول و مورد استفاده‌ی افراد مانند شکلات، نوشابه‌های غیرالکلی و آدامس نیز بسیار مؤثر است.

تحقیقات تبلیغاتی، طیف وسیعی از نتیجه‌های بذله‌گویی را در رفتار مصرف کننده ارائه کرده‌اند. «مک کالوم اسپیلمن» کشف کرده است که فقط ۳۱ درصد آگهی‌های کمدی بیش از تبلیغات جدی مؤثر بوده‌اند.

به نظر می‌رسد که شوخی و بذله‌گویی درک پیام یا به خاطر سپردن آن را دشوار می‌سازند. آگهی‌های کمدی همچنین تأثیر خود را به سرعت از دست می‌دهند. کمپانی‌هایی که آگهی‌های کمدی عرضه می‌کنند، باید برای انواع تبلیغات دیگر نیز برنامه‌ریزی کنند.

کمپانی بیمه «پرود نشیال» استفاده از تبلیغات کمدی را زمانی متوقف ساخت که دریافت روش‌های سنتی دارای نتیجه‌های برتر بوده‌اند. برای متمایز بودن در میدان رقابت، «امریکن موتورز» از روشی کمدی استفاده کرد که متأسفانه میزان فروش افزایش نیافت.

در دهه‌ی ۱۹۶۰، همگان از تبلیغات قرص «آلکا کاسر» لذت بردند و خندیدند، اما سهم بازار آن همچنان پایین رفت.

«اِستَن فِرِبِرگ» می‌گوید: « شوخی در تبلیغات درست مانند آدامسی در دست یک کودک است و می‌تواند به دستتان بچسبد! »

از سوی دیگر، «فدرال اکسپرس»، «وندی ز» و غیره نشان داده‌اند که گهگاه بذله‌گویی موجب فروش بیشتر می‌شود؛ اما ریسک آن بسیار زیاد است.

شوخی‌های نژادی، مسخره کردن محصول، مسخره کردن مصرف کننده، و به طور کلی مسخره کردن تبلیغات، می‌تواند برای تبلیغ‌کننده عامل مخاطره‌آمیزی محسوب شود.
پیام‌های کمدی معمولاً نتایج ضعیف‌تری در فروش کالاهای جدید، داروها، الکل، لوازم آرایشی، عطر، اتومبیل‌های لوکس و خدمات مالی به دست می‌آورند.

پژوهش‌ها نشان داده‌اند که آگهی‌های کمدی در رادیو و تلویزیون بهتر از نشریه‌ها مؤثر واقع می‌شوند. سایر پژوهش‌ها نشان داده‌اند که رادیو و سپس تلویزیون مناسب‌ترین رسانه‌ها برای تبلیغات کمدی هستند.

 

این مطلب را هم بخوانید، احتمالا برای شما مفید خواهد بود :   چگونه جایگاه یک محصول را تعیین کنیم؟

برگرفته از کتاب ۱۰۰۱ راهکار تبلیغاتی – لوک دوپونت

Post Views: 337

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.


نوشته های مرتبط

متن تبلیغاتی اثرگذار

۱۰ نکته برای نوشتن بهترین متن‌های تبلیغاتی اثرگذار – نکته شماره ۶ را حتما بخوانید!

    بعد از نوشتن یک عنوان خوب و جذاب برای تبلیغ محصول یا خدمات‌تان، نوبت به طراحی و نوشتن متن [...]

ادامه مطلب
هدایای تبلیغاتی

ایده‌هایی برای هدایای تبلیغاتی بازار هدف

  شناخت بازار هدف شما را قادر می‌سازد تا مشوق‌ها و هدایای تبلیغاتی جذابی را برای فعالیت‌های پیشبرد فروش ارائه [...]

ادامه مطلب
عنوان

فنون خلق عنوان‌های موثر

    هیچ‌وقت دو نویسنده‌ی تبلیغاتی، در خط مشی حرفه‌ای خود روش واحدی ندارند. گروهی از نویسندگان ۹۰% وقت نگارش خود [...]

ادامه مطلب
9 نکته برای تبلیغ نویسی در وب

۹ نکته‌ی ساده‌ی تبلیغ نویسی در وب برای افزایش نرخ تبدیل

  تبلیغ نویسی در وب اغلب هدایت‌گر بازدیدکنندگان به سمت مشتری شدن است. تبلیغ نویسی نقش کاملی برای مصرف‌کنندگان در [...]

ادامه مطلب
پیام محتوای سایت

محتوای وب‌سایت‌ خود را واضح و روشن بنویسید

اگر تصمیم گرفته‌اید که وب‌سایتی بزنید، اول باید بدانید چه عواملی موجب موفقیت یک وب‌سایت‌ می‌شوند و چه عواملی [...]

ادامه مطلب
موضوع ایمیل جذاب

چگونه موضوع ایمیل جذابی بنویسیم؟

موضوع ایمیل سطری از متن است که به مخاطب درباره‌ی محتوا ایمیل اطلاعاتی می‌دهد. بر طبق تحقیق اینتراکتیواپسیلون تقریبا [...]

ادامه مطلب

تمرکز بر مخاطبان و مشتریان هدف در تبلیغات هدفمند

شما بر پایه‌ی هر استراتژی تبلیغاتی که فعالیت کنید با سه گروه از مخاطبان روبه‌رو هستید. افرادی که پیش از [...]

ادامه مطلب
جایگاه محصول

چگونه جایگاه یک محصول را تعیین کنیم؟

جایگاه محصول معمولا در طول سال‌ها ساخته می‌شود. جایگزین کردن یک محصول به مفهوم انتخاب یک موقعیت خوب برای [...]

ادامه مطلب
تبلیغات نتیجه‌بخش

تبلیغات نتیجه‌بخش دامی برای به تله انداختن مشتری

از آنجا که می‌خواهید آگهی‌های تبلیغاتی‌تان یک سر و گردن بالاتر از آگهی‌های رقبا باشد،باید سخت تلاش کنید تا [...]

ادامه مطلب
متن تبلیغاتی

۱۰ نکته مهم برای افزایش تاثیر گذاری متن تبلیغاتی‌تان

  امروزه نوشتن تبلیغ نویسی و متنی که بتواند روی خوانندگان آن متن تبلیغاتی تاثیر بگذارد بسیار حائز اهمیت است. [...]

ادامه مطلب
تمامی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت مغناطیس مشتری متعلق به فرهاد عراقی می‌باشد و این پایگاه اینترنتی در زمینه آموزش و خدمات تبلیغ نویسی، بازاریابی اینترنتی و روش‌های افزایش فروش آنلاین، در تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.1396-1395

مغناطیس مشتری را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

  • آپارات
  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube
  • تلگرام
  • Instagram
  • خدمات و آموزش تبلیغ نویسی
  • تبلیغ نویسی چیست؟
  • مقالات
    • تبلیغ نویسی
    • بازاریابی اینترنتی
    • کسب و کار اینترنتی
    • ایمیل مارکتینگ
    • سئو
    • کار آفرینی
    • بهبود فردی
  • ویدئو آموزش‌های رایگان
  • محصولات آموزشی
  • درباره ما
    • قوانین و مقررات
    • ثبت شکایات
  • تماس با ما
  • خدمات تبلیغ‌نویسی
  • آموزش تبلیغ نویسی و افزایش فروش آنلاین
  • ثبت نام
  • ورود
  • Log In

Login to your account

Forgot password?
x

Create an account

لطفا آدرس ایمیل اصلی‌تان را وارد کنید تا از اخبار مهم ، تخفیف ها و فروش‌های ویژه مغناطیس مشتری باخبر شوید.
لطفا صفر ابتدای موبایل را هم وارد کنید. مثلا 09120123456
برای ورود به مغناطیس مشتری احتیاج به یک رمز دارید؛ یک رمزی انتخاب کنید که به یادتان بماند.
x
https://customermagnet.ir/wp-admin/admin-ajax.php

Login

Register | Lost your password?

Register

لطفا صفر ابتدای موبایل را هم وارد کنید. مثلا 09120123456

Log In | Lost your password?

Reset Password

Lost your password? Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

Log In | Register