آموزش و خدمات تبلیغ نویسی، افزایش فروش آنلاین – مغناطیس مشتریآموزش و خدمات تبلیغ نویسی، افزایش فروش آنلاین – مغناطیس مشتری
ورود  | ثبت نام

     

 شماره تماس : 09368768068

  • خدمات و آموزش تبلیغ نویسی
  • تبلیغ نویسی چیست؟
  • مقالات
    • تبلیغ نویسی
    • بازاریابی اینترنتی
    • کسب و کار اینترنتی
    • ایمیل مارکتینگ
    • سئو
    • کار آفرینی
    • بهبود فردی
  • ویدئو آموزش‌های رایگان
  • محصولات آموزشی
  • درباره ما
    • قوانین و مقررات
    • ثبت شکایات
  • تماس با ما
  • خدمات تبلیغ‌نویسی
0
عنوان خوب

چگونه یک عنوان خوب می‌تواند توجه را به خود جلب کند؟

مدیریت2017-10-31T00:33:12+03:30

 

 

نخستین اثری که عنوان تبلیغات بر مخاطب می‌گذارد، می‌تواند به معنای موفقیت یا شکست آن تلقی شود. اگر این تأثیر برای افراد خسته‌کننده یا بی‌ارتباط با موضوع جلوه کند، توجه آن‌ها را به خود جلب نخواهد کرد.

ولی در صورتی که یک تبلیغ بتواند اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهد و یا پاداشی را به خاطر خواندن آن برای شما در نظر بگیرد، توجه شما را به خود جلب نموده و این نخستین گام برای متقاعد ساختن مشتری در جهت خرید کالاست. حال باید دید که تأثیر نخست دقیقاً چیست؟

عنوان

 

در تبلیغات چاپی عنوان و جذابیت آن در نگاه افراد است که نقش تأثیر نخست را بازی می‌کند. همچنین در یک بروشور، جلد؛ در آگهی رادیویی و تلویزیونی، ثانیه‌های اول پخش آن؛ دربسته‌ی پستی، نوشته روی پاکت و یا نخستین جمله‌های نامه؛ در آگهی‌های مجلات و روزنامه‌ها، نخستین پاراگراف؛ در نمایش کالا، اسلایدهای نخستین، این نقش را بر عهده دارد.

هرقدر که شما در آگهی خود از کلمه‌های متقاعدکننده استفاده کرده باشید و کالایتان از کیفیت بالایی برخوردار باشد، تنها در صورتی قادر به فروش آن خواهید بود که توجه مخاطب را به خود جلب کنید.

اکثر متخصصان تبلیغاتی بر این باورند که یک عنوان پرجاذبه که توجه همگان را به خود جلب کند، کلید این معماست.

 

دیوید اگیلوی پدر علم تبلیغ نویسی در کتاب خود با نام «اعتراف‌های یک تبلیغاتچی» درباره عنوان این‌گونه نوشته است: عنوان، مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین عامل یک تبلیغ است. تلگرافی است که خواننده با مشاهده آن مصمم به خواندن متن می‌شود.

 

به‌طور متوسط، تعداد افرادی که عنوان را می‌خوانند، پنج برابر خوانندگان متن است.

 

زمانی که عنوان خود را می‌نویسید، اگر با استفاده از عنوان تبلیغ خود، موفق به فروش کالا نشده‌اید، ۸۰ درصد پول مشتری خود را به هدر داده‌اید.

دیوید اُگیلوی می‌گوید که انتخاب عنوانی جدید برای یک آگهی قدیمی که از مدت‌ها پیش در جراید درج‌شده بود، قدرت فروش کالا را تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهد.

عنوان

 

چگونه است که یک عنوان موجب موفقیت، وعنوان دیگری موجب ناکامی می‌شود؟

بسیاری از نویسندگان تبلیغات با این باور غلط که با نگارش کلمه‌های زیبا، متنی بامزه و نوشته‌ای پر ابهام، می‌توانند عناوین جالبی بنویسند، در تله می‌افتند.

اما با اندکی تأمل، درمی‌یابید که آیا وقتی قصد خرید کالایی را دارید، دلتان می‌خواهد فروشنده شما را سرگرم کند، یا این‌که درصدد خرید کالایی مرغوب با بهایی مناسب هستید؟

پاسخ روشن است، هر زمان که خرید می‌کنید، در جستجوی کالایی هستید که نیازهای شما را رفع کند و با بودجه‌ی شما نیز هماهنگی داشته باشد. یک نویسنده تبلیغات آگاه، به این نکته واقف است و جاذبه‌ی فروش را در ارائه‌ی یک عنوان بر زیبایی کلمه‌ها و یا سرگرم‌کنندگی آن‌ها ترجیح می‌دهد.

او به خوبی آگاه است که خوانندگان در حین بررسی این عنوان، مایل به دانستن این نکته هستند که چه نفعی برای من دارد؟ و عنوان مؤثر به او می‌گوید: یک‌لحظه صبر کن! این همان چیزی است که تو می‌خواهی!

همان‌گونه که جان کاپل اظهار می‌دارد: بهترین عنوان، متوجه علایق شخصی افراد می‌شود و یا اخبار را به گوش آنان می‌رساند.

در اینجا به بررسی چندین نمونه آگهی می‌پردازیم:

چگونه دوستان تازه‌ای بیابیم و بر روی دیگران تأثیر بگذاریم؟

این نمونه‌ای جالب از تأثیر یک عنوان پرجاذبه ا‌ست که با علایق شخصی افراد در ارتباط  بوده و متعلق به کتابی از دیل کارنگی با نام «آیین دوست‌یابی» است.

این عنوان به شما نوید می‌دهد که با خواندن این آگهی و خرید کالا، نه‌تنها دوستان جدیدی خواهید یافت، بلکه از کلامی نافذ نیز برخوردار خواهید شد. واضح است که مقاومت در مقابل چنین عنوانی غیرممکن خواهد بود! آیا کسی را می‌شناسید که در جستجوی یافتن دوستان بیشتری نباشد؟

 

این مطلب را هم بخوانید، احتمالا برای شما مفید خواهد بود :   ایده‌هایی برای هدایای تبلیغاتی بازار هدف

عنوان

تبلیغ شرکت غذایی کرافت به شدت مورد توجه خانم‌های خانه‌دار قرار گرفت؛ زیرا عنوان آن بدین‌صورت بود: چگونه می‌توان با چند پنی، غذای مناسبی تهیه کرد؟ اگر به تغذیه‌ی درست خود و خانواده‌تان علاقه‌مندید، اما درعین‌حال نگران بودجه‌ی ناچیز خود نیز هستید، پیام این آگهی را بی‌واسطه دریافت خواهید کرد.

عنوان جذاب دیگر برای مایونز هلمن است که شما را بر جای خود میخکوب می‌سازد: آیا راز پختن یک کیک ترد و خوشمزه را می‌دانید؟ در اینجا جایزه‌ای که به مخاطب تعلق می‌گیرد، راز پختن یک کیک ترد، در قبال خواندن متن آگهی است.

 

هر یک از این عناوین، امتیازی را به مصرف‌کننده تقدیم می‌کند و پاداشی را برای خواندن متن تبلیغ در نظر می‌گیرد و هر یک به شما این قول را می‌دهد که اطلاعات مفید و مؤثری را در قبال زمانی که برای خواندن آگهی صرف کرده‌اید و پولی که در قبال خرید کالا پرداخته‌اید، در اختیارتان قرار دهد.

Post Views: 86

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.


نوشته های مرتبط

عنوان

فنون خلق عنوان‌های موثر

    هیچ‌وقت دو نویسنده‌ی تبلیغاتی، در خط مشی حرفه‌ای خود روش واحدی ندارند. گروهی از نویسندگان ۹۰% وقت نگارش خود [...]

ادامه مطلب
متن تبلیغاتی اثرگذار

۱۰ نکته برای نوشتن بهترین متن‌های تبلیغاتی اثرگذار – نکته شماره ۶ را حتما بخوانید!

    بعد از نوشتن یک عنوان خوب و جذاب برای تبلیغ محصول یا خدمات‌تان، نوبت به طراحی و نوشتن متن [...]

ادامه مطلب
تابلو آگهی بیلبورد

چگونه تابلو آگهی (بیلبورد) به یادماندنی داشته باشیم؟

چه عاملی موجب موفقیت تابلو آگهی (بیلبورد) می‌شود؟ چه تعداد لغت باید استفاده کرد؟ چه رنگ‌هایی به بهترین نحو [...]

ادامه مطلب
تبلیغ نویسی

تبلیغ نویسی چیست و چه تأثیری بر فروش دارد؟

مهارت تبلیغ نویسی که در انگلیسی به آن  copywriting می گویند، مهارت و هنری است که می تواند با [...]

ادامه مطلب
تبلیغ خوب در تبلیغات

تبلیغ خوب، فروش را افزایش می‌دهد؛ تبلیغ عالی، کارخانه‌ها را می‌سازد!

به پایان بردن یک پروژه‌ی تبلیغاتی، احساس زیبایی را در آدم ایجاد می‌کند. از این احساس، زیباتر زمانی [...]

ادامه مطلب
هدایای تبلیغاتی

ایده‌هایی برای هدایای تبلیغاتی بازار هدف

  شناخت بازار هدف شما را قادر می‌سازد تا مشوق‌ها و هدایای تبلیغاتی جذابی را برای فعالیت‌های پیشبرد فروش ارائه [...]

ادامه مطلب
تبلیغات نتیجه‌بخش

تبلیغات نتیجه‌بخش دامی برای به تله انداختن مشتری

از آنجا که می‌خواهید آگهی‌های تبلیغاتی‌تان یک سر و گردن بالاتر از آگهی‌های رقبا باشد،باید سخت تلاش کنید تا [...]

ادامه مطلب
تبلیغ نویسی شبکه‌های اجتماعی

آیا برای درج محتوای شبکه‌های اجتماعی خود به کپی‌رایتر نیاز دارید؟

    شما هر روز با شبکه‌های اجتماعی همراه با هر کار دیگری که در طول روز انجام می‌دهید، تعامل دارید. [...]

ادامه مطلب
موضوع ایمیل جذاب

چگونه موضوع ایمیل جذابی بنویسیم؟

موضوع ایمیل سطری از متن است که به مخاطب درباره‌ی محتوا ایمیل اطلاعاتی می‌دهد. بر طبق تحقیق اینتراکتیواپسیلون تقریبا [...]

ادامه مطلب

تمرکز بر مخاطبان و مشتریان هدف در تبلیغات هدفمند

شما بر پایه‌ی هر استراتژی تبلیغاتی که فعالیت کنید با سه گروه از مخاطبان روبه‌رو هستید. افرادی که پیش از [...]

ادامه مطلب
تمامی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت مغناطیس مشتری متعلق به فرهاد عراقی می‌باشد و این پایگاه اینترنتی در زمینه آموزش و خدمات تبلیغ نویسی، بازاریابی اینترنتی و روش‌های افزایش فروش آنلاین، در تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.1396-1395

مغناطیس مشتری را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

  • آپارات
  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube
  • تلگرام
  • Instagram
  • خدمات و آموزش تبلیغ نویسی
  • تبلیغ نویسی چیست؟
  • مقالات
    • تبلیغ نویسی
    • بازاریابی اینترنتی
    • کسب و کار اینترنتی
    • ایمیل مارکتینگ
    • سئو
    • کار آفرینی
    • بهبود فردی
  • ویدئو آموزش‌های رایگان
  • محصولات آموزشی
  • درباره ما
    • قوانین و مقررات
    • ثبت شکایات
  • تماس با ما
  • خدمات تبلیغ‌نویسی
  • آموزش تبلیغ نویسی و افزایش فروش آنلاین
  • ثبت نام
  • ورود
  • Log In

Login to your account

Forgot password?
x

Create an account

لطفا آدرس ایمیل اصلی‌تان را وارد کنید تا از اخبار مهم ، تخفیف ها و فروش‌های ویژه مغناطیس مشتری باخبر شوید.
لطفا صفر ابتدای موبایل را هم وارد کنید. مثلا 09120123456
برای ورود به مغناطیس مشتری احتیاج به یک رمز دارید؛ یک رمزی انتخاب کنید که به یادتان بماند.
x
https://customermagnet.ir/wp-admin/admin-ajax.php

Login

Register | Lost your password?

Register

لطفا صفر ابتدای موبایل را هم وارد کنید. مثلا 09120123456

Log In | Lost your password?

Reset Password

Lost your password? Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

Log In | Register