۱۰ نکته برای نوشتن بهترین متنهای تبلیغاتی اثرگذار – نکته شماره ۶ را حتما بخوانید!
بعد از نوشتن یک عنوان خوب و جذاب برای تبلیغ محصول یا خدماتتان، نوبت به طراحی و نوشتن متن تبلیغاتی اثرگذار میرسد. در این مقاله به ۱۰ نکته برای نوشتن یک متن موثر اشاره میکنیم که اگر فقط چند نکته آن هم در تبلیغتان رعایت کنید، قطعا اثر آن را خواهید دید.
۱- باید به اصل مطلب بپردازید و از حاشیه رفتن خودداری کنید؛ زیرا شما فرصت زیادی برای جلب توجه مشتری به محصول خود را ندارید. در زمانی زندگی میکنیم که مردم به دلیل مشغله زیاد و هجوم پیامهای تبلیغاتی از رسانههای مختلف، دیگر حوصله خواندن و توجه به تبلیغات را ندارند. شما باید بتوانید سریعا اصل مطلب را به مخاطبتان انتقال دهید.
۲- از کلی گویی بپرهیزید! باید به طور دقیق جزئیات محصول یا خدمات خود را بیان کنید. اندازهی آگهی به محصول شما مرتبط است. قاعدتاً محصولی که دارای ویژگیهای بیشتری است مطالب بیشتری نیز برای گفتن دارد.
ارائهی اطلاعات بهتر، مساوی است با فروش بیشتر. متأسفانه بعضی از افراد معتقدند که هیچکس متن تبلیغاتی طولانی را نمیخواند، ولی در واقع اینطور نیست.
این را بدانید اولین باری که میخواهید محصولی را تبلیغ کنید، باید بیشترین تأثیر را بر روی خوانندگان بگذارید؛ زیرا با این کار میخواهید مزیت محصول جدید خود را نسبت به کالاهای مشابه عنوان کنید و اولین تبلیغ شما در حکم برگ برنده یا بازندهتان است.
پس هرچه در چنته دارید را نشان دهید و خیال کنید دیگر هرگز چنین فرصتی در اختیار شما قرار نمیگیرد. باید موفق شوید، یا حالا یا هیچوقت! پس تا میتوانید متن را طولانی و اطلاعات بیشتری در اختیار مخاطب قرار دهید.
۳- برای نوشتن تبلیغ از گفتار ساده و قابل فهم برای همگان استفاده کنید. با گفتاری که احساس دوستانه و صمیمانه در آن وجود ندارد، مطالب را بیان نکنید؛ زیرا اولین گام برای برقراری ارتباط با مشتری، ایجاد احساس همدلی با آنهاست.
اولین چیزی که مشتری از تبلیغ کالای شما باید احساس کند ایناست که هدف شما رفع نیاز و کمک به اوست نه اینکه کالایی دارید و میخواهید به هر قیمتی آن را بفروش برسانید.
این نکته را بدانید که اگر این احساس در مشتری ایجاد شد ( حس اینکه شما به هر قیمتی میخواهید محصول یا خدمتتان را بفروشید ) تبلیغ شما شکست خورده است.
۴- باید بتوانید برای اثبات ادعایتان شاهد و مدرک بیاورید. اگر در متن تبلیغاتی خود از گفتههای مشتریان قبلی استفاده کنید و نظر آنها را برای خوانندگان تبلیغات خود درج کنید برای مخاطب حکم سند را دارد و اکتفا کردن به گفتههای یک تبلیغ نویس که پول میگیرد تا مطلب بنویسد، اعتبار چندانی نخواهد داشت.
در واقع هدف اصلی تولید کننده اینست که مخاطب به او ایمان بیاورد. اگر تجربهی استفادهی یک مشتری راضی را بیان کنید، نتیجه به مراتب بهتر خواهد بود و هرقدر میزان رضایت این مشتری بیشتر باشد، موفقیت چشمگیرتر است.
۵- تعریفهای بیجا و اغراق آمیز را فاکتور بگیرید! باور عامهی مردم که در اینجا مطرح میشود اینست که هرچه ادعای محصول دربارهی موضوعی بیشتر باشد، نشان دهندهی ضعف محصول در همان نقطه است.
بارها در بین مردم این حرف که نشأت گرفته از یک باور است را شنیدهایم که هر محصولی بیشتر تبلیغ میکند و بیشتر از خودش تعریف میکند، کیفیت خوبی ندارد و میخواهد به زور خود را به مردم غالب کند. پس به این باور مردم توجه داشته باشید.
۶- در تبلیغات نباید هدف شما صرفاً اطلاعرسانی باشد بلکه هدف بزرگتر ارائهی یک نوع خدمات به مشتریان و نصیحت کردن و راهنمایی رساندن به آنهاست. تأثیر این نوع تبلیغ ۷۵ درصد بیشتر از تبلیغات دیگر است و در اذهان مردم مدت زمان بیشتری باقی خواهند ماند.
۷- از بهکار بردن کلمات سنگین و غیر قابل فهم و فنی و تخصصی برای عموم مردم خودداری کنید! باید این هنر را داشته باشید که با بکار بردن کلمات ساده، متنی تأثیرگذار و پرمحتوا خلق کنید.
۸- متن تبلیغاتی شما نباید دارای غلط املایی باشد و ضعف شما در نگارش میتواند کل محصول و خدمات شما را زیر سؤال ببرد. پیشنهاد میکنیم از نرم افزار ویراستیار به نرم افزار word خود اضافه کنید. این نرم افزار به شما در نگارش درست و ویراستاری متن کمک میکند.
۹- تصور نکنید که نوشتن متن تبلیغاتی به منزلهی شرکت شما در یک مسابقه برای دریافت جایزه است. این تصور غلط، شما را از هدف اصلیتان که جلب اعتماد و جذب مشتری است دور میسازد.
۱۰- به خاطر داشته باشید که وظیفهی شما از نوشتن متن تبلیغاتی سرگرم کردن خواننده نیست. بعضیها به اشتباه به این ورطه میافتند و فراموش میکنند که اولویت اصلی آنها باید معرفی درست محصول و ارائهی اطلاعات صحیح باشد. برای شما جلب توجه خواننده و تبدیل او به خریدار موفقیت محسوب میشود.
پاسخی بگذارید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.