ایدههایی برای هدایای تبلیغاتی بازار هدف
شناخت بازار هدف شما را قادر میسازد تا مشوقها و هدایای تبلیغاتی جذابی را برای فعالیتهای پیشبرد فروش ارائه کنید؛ به نحوی که اطلاع از آنها مشتریان را بیدرنگ برای خرید برانگیزد.
اگر به عنوان مثال: بازار هدف شما، شامل افراد سالمند باشد، ارائهی بازی کامپیوتری در ازای خرید محصول، جذابیتی برای آنها ندارد. در حالی که این هدیه برای گروه هدفی شامل نوجوانان، بسیار تاثیرگذار است؛ در عوض استفاده از مشوّقی همچون CD موسیقی کلاسیک برای بیشتر نوجوانان کم تاثیر است.
اگر گروه هدف شما عمدتاً شامل زنان باشد، ارائهی هدیهای نظیر ادکلن یا لوازم آرایشی در افزایش سطح خرید موثر است. در حالی که مردان بیشتر تحت تاثیر کالاهای ورزشی، فنی و قطعات اتومبیل یا دستگاه باربکیو قرار میگیرند.
اگر گروه هدف شما مدیران ارشد کسب و کارها هستند، ارائهی کیف چرمی نگهداری اسناد، برای آنها جذاب است. برای دانشآموزان و نوجوانان، کوله پشتی هدیهی مناسبی است.
کودکان بیشتر تحت تاثیر اسباببازیها و عروسکها و حیوانات قرار میگیرند و والدین را برای خرید محصول و دریافت آن هدیه مجبور میکنند. ذکر این نمونهها برای آن است که شما در انتخاب هدایای تبلیغاتی خود به نیازها و خواستههای سنی گروه هدف خود توجه کنید.
برای یاری شما در انتخاب گزینهها، یا ایدهپردازی برای گروههای هدف خود مجموعهای از پیشنهادها را بهصورت خلاصه ارائه کردهایم. شما با استفاده از خلاقیت و جرقهی ذهنی خود میتوانید بهترین طرح را برای فعالیتهای پیشبرد فروش توسعه دهید.
اگر نیاز خاص شرکت شما در فهرست ذیل گنجانده نشده، بهتر است در سایتهای اینترنتی یا سایر منابع اطلاعاتی در جستوجوی کاتالوگهای کاملی از هدایای تبلیغاتی باشید.
ایدههایی در مورد هدایای تبلیغاتی به منظور ترغیب والدین نوزادان یا خردسالان
• سبد هدایایی برای کودکان
• پیشبند و البسهی کودکان
• لوازم بهداشتی کودکان
• شیشهی شیر و سایر ملزومات
• آلبوم عکس کودک
• کتابهای آموزشی و مجلات
ایدههایی در مورد هدایای تبلیغاتی برای آقایان :
• کلاه ورزشی و سایبان
• جلد شناسنامه یا پاسپورت
• دوربین
• تجهیزات باربیکیو
• ساعت مچی
• بلیت تماشای بازیهای ورزشی پرطرفدار در استادیوم
• لوازم الکترونیکی
• البسهی مارکدار
• زمان سنج
• تجهیزات ورزشی
• ابزار فنی
• کیف و چمدان چرمی
ایدههایی در مورد هدایای تبلیغاتی برای خانمها
• تزئینات و کالاهای تزئینی (جعبهی جواهرات و تزئینات اتاق و غیره)
• سبد هدایای مورد علاقهی بانوان
• شکلات و شیرینیجات
• جواهرات، طلا و نقره و غیره
• انواع پوشاک مارکدار
• تجهیزات جانبی کامپیوتر
• جعبهی کمکهای اولیه
ایدههایی در مورد هدایای تبلیغاتی برای کودکان
• انواع اسباببازی
• عروسک و حیوانات
• توپ، تفنگ بادی، تفنگ آبی
• ماشینهای بازی
• بازیهای علمی
ایدههایی در مورد هدایای تبلیغاتی نوجوانان
• بلیت تماشای بازیهای ورزشی پرطرفدار در استادیوم
• عینک آفتابی
• انواع بازیهای الکترونیکی
• تجهیزات الکترونیکی و کامپیوتری
• ماشین حساب
• دوربین
• کلاه ورزشی
• لباس و تجهیزات شنا
• انواع بازیهای سنتی (شطرنج و غیره)
ایدههایی در مورد هدایای تبلیغاتی دانشجویان
• انواع ساعت
• تقویم و دفترچههای برنامهریزی زمان
• دایرهالمعارف و لغتنامه
• کتابهای پرفروش
• تجهیزات نوشتافزار
• تلسکوپ
• و تمامی ایدههای خاص نوجوانان
ایدههایی در مورد هدایای تبلیغاتی خاص ورزشکاران و هواداران ورزش
• تجهیزات ورزشی
• انواع دستگاههای مکانیکی ورزشی
• بلیت تماشای بازیهای پرطرفدار در استادیوم ورزشی
• زمانسنج (کرونومتر)
• ظروف حمل و نگهداری آب خنک
• جعبهی کمکهای اولیه
ایدههایی در مورد هدایای تبلیغاتی برای افراد شاغل در محیطهای باز
• جعبهی کمکهای اولیه
• چاقو و تجهیزات سبک شوی
• چادر سفر
• دماسنج
• قطب نما
• تختخواب سفری
• چراغهای فانوسی
• فلاسک چای یا غذا
ایدههایی در مورد هدایای تبلیغاتی برای مدیران و صاحبان کسب و کار
• انواع ساعت
• تقویم
• ماشین حساب
• کیف لپتاپ
• تجهیزات اداری و لوازمالتحریر
• تجهیزات سفری
• جواهرات و انواع هدایای زینتی
• برنامهریز زمان
• کتاب، لوح فشرده یا ابزارهای رفع تنش
زمانی که در مورد هدایای تبلیغاتی برای فعالیتهای پیشبرد فروش خود تصمیم میگیرید، قبل از هر چیز باید فعالیتهای رقبای اصلی خود را شناسایی کنید.
به عنوان مثال، اگر رقیب شما به خریداران کنجکاوی که برای اولینبار از محصولات آنها استفاده میکنند، مجموعهای کامل از چمدانهای سفری در اندازههای مختلف هدیه داده باشند و شما تصمیم بگیرید که کیف کوچکی به مشتریان خود هدیه دهید، فاصلهی میان این مشوقها با یکدیگر بسیار زیاد است و فعالیتهای شما بینتیجه خواهد ماند.
برای ایجاد تمایز میان فعالیتهای پیشبرد فروش شرکت شما و رقبا، تکنیکهای مختلفی وجود دارد که میتواند جذابیت فعالیتهای شما را برای مخاطبان بیشتر کند.
شما میتوانید هدیهای مشابه به مشتریان خود ارائه کنید، اما این هدیه باید از حیث کوتاه مدت خود را در جهت افزایش سطح فروش شرکت محقق ساختهاید بلکه، تصویر ذهنی مخاطبان از نام و نشان تجاری شما نیز یک گام فراتر از رقیب شما خواهد بود.
برگرفته از کتاب فروشندگان خاموش – مایک کارسون
پاسخی بگذارید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.