آموزش و خدمات تبلیغ نویسی، افزایش فروش آنلاین – مغناطیس مشتریآموزش و خدمات تبلیغ نویسی، افزایش فروش آنلاین – مغناطیس مشتری
ورود  | ثبت نام

     

 شماره تماس : 09368768068

  • خدمات و آموزش تبلیغ نویسی
  • تبلیغ نویسی چیست؟
  • مقالات
    • تبلیغ نویسی
    • بازاریابی اینترنتی
    • کسب و کار اینترنتی
    • ایمیل مارکتینگ
    • سئو
    • کار آفرینی
    • بهبود فردی
  • ویدئو آموزش‌های رایگان
  • محصولات آموزشی
  • درباره ما
    • قوانین و مقررات
    • ثبت شکایات
  • تماس با ما
  • خدمات تبلیغ‌نویسی
0
عنوان یا تیتر

۱۶ توصیه‌ طراحی عنوان یا تیتر آگهی تبلیغاتی برای ترغیب مشتری

مدیریت2018-02-19T02:02:33+03:30

می‌دانید که عنوان یا تیتر آگهی تبلیغاتی یکی از اصلی‌ترین عناصر تبلیغات به‌شمار می‌رود. در بحث تبلیغات چریکی، نقش عناوین پررنگ‌تر می‌شود.

بنا به توصیه‌ی لوینسون در کتاب بازاریابی چریکی، «اگر ۱۰ ساعت زمان برای تهیه‌ی یک آگهی تبلیغاتی داشته باشید، ۹ ساعت آن را صرف طراحی تیتر مناسب با آگهی کنید».

ببینیم منظور از عنوان یا تیتر تبلیغ چیست؟

• عنوان یا عبارت تعریف شده برای معرفی و توضیح جزئیات بیشتر در تبلیغات چاپی.
• عنوان یا تیتر تعریف شده در بروشورهای تبلیغاتی
• نخستین و اصلی‌ترین عبارت برای معرفی محصول در آگهی‌های تبلیغاتی تلویزیونی
• نخستین و اصلی‌ترین عبارت برای معرفی محصول در آگهی‌های تبلیغاتی رادیویی

عنوان یا تیتر می‌تواند در سایر شیوه‌های تبلیغاتی، نظیر فرستادن نامه‌های مستقیم به مشتریان یا تبلیغات اینترنتی در قالب یک شعار یا جمله استفاده شود. این جمله در تبلیغات چریکی جایگاه محصول شما را در ذهن مشتریان هدف تعریف می‌کند. خواندن همین جمله می‌تواند موجب جلب توجه مخاطبان شود یا آنان را نسبت به کل تبلیغ شما بی‌تفاوت سازد.
امروزه مهم‌ترین مشکل عنوان‌ها یا تیترها در فعالیت تبلیغاتی این است که اغلب برای مخاطبان خسته کننده یا گنگ هستند و نمی‌توانند مخاطب را به جستجوی اطلاعات بیشتر درباره‌ی محصول ترغیب کنند.

 

عنوان یا تیتر آگهی تبلیغاتی موثر

 

برای آن‌که بتوانید تیترهای موفقی برای تبلیغات چریکی طراحی کنید، توصیه‌های زیر را در نظر بگیرید:
۱- فراموش نکنیدعنوان تبلیغ شما باید به شکلی باشد که جاذبه‌ای برای مخاطب دربرداشته باشد و او را به جستجوی اطلاعات بیشتر، مشاهده‌ی ادامه‌ی تبلیغ یا خواندن بقیه‎ی تبلیغ شما در بروشور ترغیب نماید. «اکنون راه‌حلی به منظور یاری به شما برای ترک سیگار یافته‌ایم.»

۲- عنوان یا تیتر تبلیغ خود را به شکلی طراحی کنید که گویی تنها با یک مخاطب سروکار دارید؛ حتی اگر بدانید در آن لحظه بیست میلیون نفر پیام شما را دریافت می‌کنند. به‌طور مستقیم با تک‌تک مخاطبان خود حرف بزنید. «اگر یک سیگاری هستید، برای کسب اطلاع بیشتر در مورد اسپری ترک سیگار با ما تماس بگیرید.»

۳- عنوان تبلیغ خود را با سبک اخبار طراحی نمایید، به ویژه در مورد تبلیغات در مجله‌ها و روزنامه‌ها. چون ذهن مخاطب هنگام مراجعه به رسانه در جستجوی خبری است. «اسپری جدید ترک سیگار به افراد سیگاری کمک می‌کند تا مصرف آن را کنار بگذارند.»

۴- از واژه‌هایی استفاده کنید که برای مخاطبان جذاب باشند و توجه بیشتر آنان را به عنوان آگهی ترغیب نمایند. واژه‌هایی نظیر «جدید»، «معرفی می‌شود» و یا «به بازار آمد». (در ادامه این واژه‌ها را بیشتر معرفی خواهیم کرد.) «محصول جدیدی به بازار آمده است که می‌تواند افراد سیگاری را به ترک آن ترغیب نماید.»

۵- در عنوان یا تیتر آگهی از تاریخ استفاده کنید. استفاده از تاریخ یا روز مشخص، توجه مخاطبان را به پیام بیشتر جلب می‌کند. «در دسامبر ۱۹۴۴ محصولی به بازار آمد که ترک سیگار را برای افراد سیگاری آسان‌تر می‌نماید.»

۶- اگر قیمت محصول، مناسب است و در مقایسه با رقبا مزیتی محسوب می‌شود، آن را در تیتر یا عنوان آگهی ذکر کنید. توجه داشته باشید که این قیمت لزوما نباید پایین‌تر از قیمت رقبا باشد، بلکه می‌تواند هم‌رده با محصولات رقبا باشد. ذکر قیمت محصول، ناخودآگاه توجه بیننده را جلب می‌نماید. «آیا حاضرید ۵ دلار بدهید تا از مصرف سیگار رهایی یابید؟»

۷- یکی دیگر از ایده‌های جالب و قابل توجه در طراحی تیتر تبلیغ این است که طرح ساده‌ای از پرداخت قیمت محصول را به مشتریان معرفی نمایید.
مردم دوست دارند بدانند هزینه‌ای که در قبال محصولی پرداخت می‌نمایند، در برابر منافع محصول گران نخواهد بود. «با پرداخت تنها یک دلار در روز، ظرف ۵ روز سیگار را ترک خواهید کرد.»

۸- در عنوان تبلیغ، مزیتی اضافی و منحصر به فرد را به مشتریان معرفی کنید و خدمات رایگان یا محصولی را در قالب عنوان تبلیغ پیش روی خریداران قرار دهید.«با خرید یک اسپری ترک سیگار، یک عدد رایگان دریافت نمایید.»

۹- گاه برای مخاطبان، خواندن یک داستان کوچک در زمینه‌ی کارایی محصول بیش از هر چیزی لذت‌بخش و جالب است. «جینا، سال‌ها بود که قصد داشت سیگار را ترک کند، ولی روزی یک بسته سیگار می‌کشید. تا زمانی که از معرفی اسپری جدید ترک سیگار به بازار باخبر شد…»

۱۰- استفاده از واژگان پرسشی نظیر «چگونه»، «چرا» و «کدام یک» می‌تواند در تأثیرگذاری عنوان یا پیام تبلیغ نقش داشته باشد. «چگونه سیگار را به سادگی ترک کنید؟ تنها با خرید یک اسپری ترک سیگار.» یا «چرا ۵۰۰۰ سیگاری در کالیفرنیا موفق شدند در ماه گذشته سیگار را ترک کنند؟»

۱۱- عنوان یا تیتر آگهی تبلیغاتی را با یک توصیه آغاز نمایید. «توصیه برای افرادی که مرتب سیگار می‌کشند و می‌خواهند دست از این عادت بردارند.»

۱۲- از نگارش خاطره برای طراحی عنوان آگهی تبلیغاتی استفاده نکنید. «هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم روزی بتوانم سیگار را ترک کنم، اما اسپری ترک سیگار به من کمک کرد تا کمتر از یک هفته به این خواسته برسم.»

۱۳- عنوان تبلیغ را در قالب طرح پرسش و گزینه‌های مناسب برای پاسخ به آن و به عبارت دیگر، در قالب تست ارائه نمائید. «به نظر شما کدام یک از محصولات زیر به افراد سیگاری کمک می‌کند تا آن را ترک کنند؟» الف) نسخه‌ی روان‌پزشک
ب) مجموعه‌ی داروهای شیمیایی ترک سیگار
ج) استفاده از اسپری ترک سیگار»

۱۴- از پیام‌های اخطاردهنده در قالب هشدار به مخاطبان استف۶اده کنید. با استفاده از این پیام‌ها مخاطبان را به عدم تأخیر در خرید محصول ترغیب می‌کنید. «اگرچه امروز اسپری ترک سیگار در دسترس شماست، اما فردا ممکن است مثل امروز نباشد. برای ترک سیگار، زمان را از دست ندهید!»

۱۵- گاهی استفاده از تیترهای کوتاه یا پیام‌های خلاصه و تحریک‌کننده بهترین شیوه‌ی تأثیرگذاری بر مخاطبان است. «از مصرف سیگار دست بردارید!» یا «کافی است!» این پیام کوتاه می‌تواند با طراحی بزرگ به شیوه‌ای در آگهی قرار گیرد که توجه مخاطبان را جلب نماید.

۱۶- گاهی ذکر نام و برند محصول در ابتدای تیتر آگهی بسیار بر مخاطبان تأثیر می‌گذارد. فراموش نکنید که این روش، مؤثرترین راه تأثیرگذاری بر مخاطبان و ترغیب آنان به جستجوی بیشتر درباره‌ی محصول شما نیست؛ به ویژه اگر محصولی جدید با برندی نوپا وارد بازار کرده باشید. «اسپری ترک سیگار…»، «از عادت مصرف سیگار دست بردارید!» و یا «سیگار را کنار بگذارید!»

 

این مطلب را هم بخوانید، احتمالا برای شما مفید خواهد بود :   ۱۰ نکته برای نوشتن بهترین متن‌های تبلیغاتی اثرگذار - نکته شماره ۶ را حتما بخوانید!

عنوان یا تیتر آگهی

 

 

اگر خواننده یا بیننده‌ی تبلیغ شما با دیدن عنوان یا تیتر آگهی تبلیغاتی، لحظه‌ای درنگ کرد و در جستجوی اطلاعات بیشتر برآمد، یا به عبارت دیگر، به ادامه‌ی آگهی توجه کرد، شما در طراحی تیتر آگهی موفق بوده‌اید. اما اگر این‌طور نشد و مخاطب کاملاً بی‌تفاوت از کنار تبلیغ گذشت، هزینه‌ی سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی تهیه‌ی آگهی تبلیغاتی شما به احتمال زیاد به هدر رفته است و تأثیر کمتری بر مشتریان هدف باقی می‌گذارد.

 

فراموش نکنید که نخستین گره میان شما و مخاطبان، عنوان یا عبارت سرآغاز آگهی تبلیغاتی است. نه فقط واژگان این عبارت مهم است، بلکه سبک و شیوه‌ی بیان آن با مخاطبان نیز تأثیر زیادی دارد. هیچ‌وقت از عناوین خسته‌کننده برای مخاطبان در طراحی تیتر تبلیغاتی استفاده نکنید؛ هرگز با کپی‌برداری از عناوین سایر برندها، عبارتی را سر هم نکنید!

 

برگرفته از کتاب تبلیغات چریکی – عطیه بطحایی

Post Views: 1,016

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.


نوشته های مرتبط

تبلیغ نویسی شبکه‌های اجتماعی

آیا برای درج محتوای شبکه‌های اجتماعی خود به کپی‌رایتر نیاز دارید؟

    شما هر روز با شبکه‌های اجتماعی همراه با هر کار دیگری که در طول روز انجام می‌دهید، تعامل دارید. [...]

ادامه مطلب
متن تبلیغاتی

۱۰ نکته مهم برای افزایش تاثیر گذاری متن تبلیغاتی‌تان

  امروزه نوشتن تبلیغ نویسی و متنی که بتواند روی خوانندگان آن متن تبلیغاتی تاثیر بگذارد بسیار حائز اهمیت است. [...]

ادامه مطلب

تمرکز بر مخاطبان و مشتریان هدف در تبلیغات هدفمند

شما بر پایه‌ی هر استراتژی تبلیغاتی که فعالیت کنید با سه گروه از مخاطبان روبه‌رو هستید. افرادی که پیش از [...]

ادامه مطلب
هدایای تبلیغاتی

ایده‌هایی برای هدایای تبلیغاتی بازار هدف

  شناخت بازار هدف شما را قادر می‌سازد تا مشوق‌ها و هدایای تبلیغاتی جذابی را برای فعالیت‌های پیشبرد فروش ارائه [...]

ادامه مطلب
تبلیغ نویسی

با استفاده از خصوصیات محصول تبلیغ‌نویسی آسان و موثری انجام دهید!

  گری هالبرت تبلیغ‌نویسی بود که در کتاب‌ها، خبرنامه‌ها و متن‌هایی که برای مشتریان یا مشترکین خود می‌نوشت، زندگی می‌کرد. [...]

ادامه مطلب
9 نکته برای تبلیغ نویسی در وب

۹ نکته‌ی ساده‌ی تبلیغ نویسی در وب برای افزایش نرخ تبدیل

  تبلیغ نویسی در وب اغلب هدایت‌گر بازدیدکنندگان به سمت مشتری شدن است. تبلیغ نویسی نقش کاملی برای مصرف‌کنندگان در [...]

ادامه مطلب
عنوان خوب

چگونه یک عنوان خوب می‌تواند توجه را به خود جلب کند؟

    نخستین اثری که عنوان تبلیغات بر مخاطب می‌گذارد، می‌تواند به معنای موفقیت یا شکست آن تلقی شود. اگر این [...]

ادامه مطلب
تبلیغ نویسی

تبلیغ نویسی چیست و چه تأثیری بر فروش دارد؟

مهارت تبلیغ نویسی که در انگلیسی به آن  copywriting می گویند، مهارت و هنری است که می تواند با [...]

ادامه مطلب
تبلیغ خوب در تبلیغات

تبلیغ خوب، فروش را افزایش می‌دهد؛ تبلیغ عالی، کارخانه‌ها را می‌سازد!

به پایان بردن یک پروژه‌ی تبلیغاتی، احساس زیبایی را در آدم ایجاد می‌کند. از این احساس، زیباتر زمانی [...]

ادامه مطلب
عنوان

فنون خلق عنوان‌های موثر

    هیچ‌وقت دو نویسنده‌ی تبلیغاتی، در خط مشی حرفه‌ای خود روش واحدی ندارند. گروهی از نویسندگان ۹۰% وقت نگارش خود [...]

ادامه مطلب
تمامی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت مغناطیس مشتری متعلق به فرهاد عراقی می‌باشد و این پایگاه اینترنتی در زمینه آموزش و خدمات تبلیغ نویسی، بازاریابی اینترنتی و روش‌های افزایش فروش آنلاین، در تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.1396-1395

مغناطیس مشتری را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

  • آپارات
  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube
  • تلگرام
  • Instagram
  • خدمات و آموزش تبلیغ نویسی
  • تبلیغ نویسی چیست؟
  • مقالات
    • تبلیغ نویسی
    • بازاریابی اینترنتی
    • کسب و کار اینترنتی
    • ایمیل مارکتینگ
    • سئو
    • کار آفرینی
    • بهبود فردی
  • ویدئو آموزش‌های رایگان
  • محصولات آموزشی
  • درباره ما
    • قوانین و مقررات
    • ثبت شکایات
  • تماس با ما
  • خدمات تبلیغ‌نویسی
  • آموزش تبلیغ نویسی و افزایش فروش آنلاین
  • ثبت نام
  • ورود
  • Log In

Login to your account

Forgot password?
x

Create an account

لطفا آدرس ایمیل اصلی‌تان را وارد کنید تا از اخبار مهم ، تخفیف ها و فروش‌های ویژه مغناطیس مشتری باخبر شوید.
لطفا صفر ابتدای موبایل را هم وارد کنید. مثلا 09120123456
برای ورود به مغناطیس مشتری احتیاج به یک رمز دارید؛ یک رمزی انتخاب کنید که به یادتان بماند.
x
https://customermagnet.ir/wp-admin/admin-ajax.php

Login

Register | Lost your password?

Register

لطفا صفر ابتدای موبایل را هم وارد کنید. مثلا 09120123456

Log In | Lost your password?

Reset Password

Lost your password? Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

Log In | Register