۹ نکتهی سادهی تبلیغ نویسی در وب برای افزایش نرخ تبدیل
تبلیغ نویسی در وب اغلب هدایتگر بازدیدکنندگان به سمت مشتری شدن است. تبلیغ نویسی نقش کاملی برای مصرفکنندگان در هر مرحله از چرخه خرید بازی میکند، از تصمیمگیری برای خرید تا وفاداری را شامل میشود.
اکثر بازاریابهای اینترنتی وقتی که تبلیغ نویسی وب ضعیفی را میبینند، به راحتی میتوانند آن را شناسایی کنند. چرا؟ از آنجایی که تبلیغ نویسی در وب سایتی ضعیف باشد، به سادگی خوانده نمیشود، تحریک احساسات، رفتارهای مؤثر و یا دعوت به اقدامی (CTA) انجام نخواهد شد، بی هدف احساس میشود و این فقط یک روند بازاریابی بیهوده است. و با این حال، تبلیغ نویسی وب یک استراتژی موثر است که نادیده گرفته میشود.
شاید مدت زیادی از وقت و پول خود را صرف کارهایی مثل تولید محتوای متنی یا ویدئویی، طراحی و گرافیک سایت یا از این قبیل کردهاید، اما سود چشمگیری از انجام دادن آنها در کسب و کار نکردهاید. اگر زمان آن رسیده باشد که از اِعمال استراتژی تبلیغ نویسی در وب خود را بهرهمند کنید، ۹ راهنمایی زیر به شما کمک می کند تا تبدیل ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید و در نهایت از کسب و کارهای بیشتری سبقت بگیرید. (رقبا)
۱) روشن و واضح بنویسید
وضوح با استفاده از کلمات جاری و متداول است، که اطمینان و اعتماد سازی را بهوجود میآورد.
اگر از عبارتی در مکالمه با مشتری نباید استفاده کنید، آن را در تبلیغ وب خود نیز بهکار نبرید. واضح بودن کلید درک متقابل بین شما و مشتریانتان است.
۲) مختصر بنویسید
هر کلمه ای که برای تبلیغ نویسی در وب شما مورد استفاده قرار می گیرد، باید برای خواننده ارزش افزوده و به عنوان بخش مهمی از استدلال یا هدف شما عمل کند. هر زمانی که امکان پذیر است، جملات را کوتاه کنید و به طور متوسط طول تقریبی هر جمله را ۱۶ کلمه قرار دهید.
۳) برای کلمات تخصصی مفهوم ساده بسازید
همانطور که به نظر می رسد، بسیاری از وبسایتها این اصل را در تبلیغ نویسی وب خود منعکس نمیکنند. به جای گفتن “ما بازاریابی درونگرا انجام می دهیم”، سعی کنید از جملاتی شبیه “ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید و منجر به محتوای غیرقابل مقاومت شوید” استفاده کنید.
۴) صفحه را با عناوین فرعی و بالتها ( Bullet ) تفکیک کنید
در تحقیقی که گروه Nielsen Norman انجام داد، متوجه شدند ۷۹ % خوانندگان در حالی که فقط ۱۶ % یک صفحه را خواندهاند، از آن خارج یا آن را میبندند.
با تفکیک کردن صفحه خود با عناوین فرعی و استفاده از بالتها ( Bullet ) برای تبلیغ نویسی در وب سایت خود، هضم آن را برای ۷۹ % آسانتر کنید و در نهایت کاربران، اقدامات دلخواهتان را به سادگی برای شما انجام میدهند.
۵) اجتناب از استفاده زیاد از کلمات تخصصی
استفاده از کلمات تخصصی وسیلهای برای اطمینان از گنجاندن کلمات کلیدی خاصی است که میخواهید به وسیلهی آنها برای ایجاد ترافیک از آنها استفاده کنید، اما نباید از کاه، کوه بسازید.
استفاده بیش از حد از کلمات تخصصی و اصطلاحات فنی، باعث از بین رفتن وضوح و آسیب دیدن مختصرنویسی میشود.
۶) دعوت به اقدام قانعکنندهای انجام دهید
در تبلیغ نویسی وب یکی از مهمترین اقدامات اینست که کاربران خود را بدون دادن سرنخ برای آنچه که بعدا انجام خواهید داد، رها نکنید.
دعوت به اقدام (CTA) یکی از مهمترین جنبه های تبلیغ نویسی در وب است و به همین ترتیب می تواند یکی از سخت ترین کارها باشد. ما توصیه می کنیم به منظور دعوت به اقدام مؤثرتر از تست A / B برای کاربران خود استفاده کنید.
۷) رقبا را تحلیل کنید
از متون تبلیغ نویسی که رقبا در وبسایتشان استفاده می کنند آگاه باشید. چگونه محصولات و خدمات خود را به مصرف کنندگان ارائه می دهند؟ ادعای انجام چه ویژگیها و مزایایی را دارند؟ از چه دعوت به اقدامی (و در کدام صفحات) استفاده می کنند تا ترافیک را به پایین قیف فروش هدایت کنند؟
۸) مخاطب خود را بشناسید
به طور خاص، باید نیاز مخاطب خود را بدانید و آن نیازها را در تبلیغ نویسی وب خود قرار دهید. بدانید که چرا مردم محصولات یا خدمات شما را خریداری می کنند، چگونه آنها را خریداری می کنند، کدامیک از آنها را استفاده می کنند و چه چیزی برای آنها مهم است؟
۹) بازنگری و بهینهسازی
با تغییر فونتها، رنگها و قرار دادن گرافیک در تبلیغ وب خود، تجربه خود را بالا ببرید تا یاد بگیرید که چگونه به طور موثرتر افراد را به اقدام مورد نظر خود هدایت کنید. بازنگری و بهینهسازی باید به طور منظم برای تبلیغ نویسی شما انجام شود.
تبلیغ نویسی در وب استعدادی است که افراد کمی از آن برخوردارند، اما این بدان معنا نیست که نمیتوان آن را آموزش داد یا آن را فرا گرفت. در «مغناطیس مشتری» ما اهمیت استفاده از تبلیغ نویسی در وب برای تاثیرگذاری بر رفتارهای خاص و افزایش نرخ تبدیل را درک میکنیم و میخواهیم آن را به شما نیز آموزش دهیم.
پاسخی بگذارید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.