اهمیت خلق تجربه کاربری در کسب و کار
تجربه کاربری یکی از پر اهمیت ترین مطالب برای موفقیت و پیشرفت در کسب وکار می باشد.
در راستای این موضوع سه فیلم رایگان برای شما عزیزان قرار دادم (نکات بازاریابی از سریال میخک، تجربه کاربری۱، تجربه کاربری۲ ) می توانید این سه فیلم را به رایگان دانلود و استفاده کنید.
من معمولاً به اکثر کسانی که در مورد بهترین نکات برای پیشرفت یک کسبوکار مشاوره میدهم، بیشترین تأکیدی که در صحبتهایم میکنم روی موضوع بهبود تجربه کاربری یا خلق یک تجربه لذتبخش برای مشتری است.
در هر کسبوکاری برای رشد و پیشرفت نیاز به وجه تمایز با دیگر رقبا وجود دارد. یکی از بهترین تمایزهایی که میشود در کسبوکار ایجاد کرد، بهبود تجربه کاربری یا خلق یک تجربه لذتبخش برای مشتری است.
بهبود تجربه کاربری سریعترین راه برای پیشرفت و کمهزینهترین فعالیتی است که میشود انجام داد و نتایج عالی از آن گرفت.
با خلق یک تجربه لذتبخش برای مشتریان بدون هزینه کسبوکارتان را تبلیغ میکنید؛ چگونه؟
هر مشتری راضی معمولاً بین ۷ تا ۱۰ مشتری دیگر را برای شما به ارمغان خواهد آورد. بدون اینکه شما تبلیغی انجام داده باشید کسبوکار و برند شما دهانبهدهان تبلیغ میشود و میتوان نتیجه گرفت مشتریان راضی بهترین مبلغین کسبوکارها میباشند. ( تصور کنید ۱۰ مشتری راضی که از شما تجربه خوبی در ذهنشان هست، دارید؛ یک محاسبه سرانگشتی کنید و ببینید چه اتفاق خوبی میافتد. )
بخشی از کتاب کسبوکاری پرسود ایجاد کنید را از برایان تریسی برای شما انتخاب کردم که دعوت میکنم حتماً آن را بخوانید:
فکر و ذهنتان را به خدمات مشتریان بدهید
(( امروزه به شکل بیسابقهای وارد «عصر مشتری» شدهایم. امروزه مشتریهایی که سالها با ما بودهاند، اگر فرد دیگری به آنها بهتر، ارزانتر، یا سادهتر خدمات بدهد، ترکمان میکنند.
«مانع» خدمات به مشتریان که باید از روی آن بپریم، هر روز توسط رقبایمان بالاتر میرود و فقط برای اینکه از دیگران عقب نیفتیم، باید همیشه بالاتر و بالاتر بپریم. …
… شرکتها و افرادی که مشتریهایشان را خوشحال و شگفتزده میکنند، بازارهای آینده را تصاحب خواهند کرد.
وظیفه شما این است که این معیارها را در سازمانتان ایجاد کنید. کار شما این است که همیشه تأکید کنید که مشتریهایتان تا چه اندازه اهمیت دارند و هرکس را که در برخورد با مشتری این گرایش را نشان میدهد، تشویق کنید و پاداش دهید.
اینیک کلید واقعی برای سوددهی بالاست. ))
بهبود تجربه کاربری یا خلق یک تجربه عالی برای مشتری، یکی از وظایف مهم کسبوکارهاست؛ چون اینیک کلید بسیار عالی برای رشد و پیشرفت است.
کسبوکارتان آفلاین باشد یا آنلاین، حقیقی باشد یا مجازی، فرقی نمیکند باید برای بهبود تجربه کاربری و ایجاد احساس خوب برای مشتری برنامهریزی داشته باشید.
یکی از تکنیکهایی که میتوانید برای بهبود تجربه کاربری هم در فضای آنلاین و هم در کسبوکارهای آفلاین استفاده کنید، تکنیک هدیه دادن به مشتری بدون اطلاع قبلی است. مثلاً اگر یک مشتری از سایت شما یا فروشگاه آفلاین شما کالایی را خریداری کرد، به او یک هدیه مرتبط با کالای خریداریشده هم بدهید.
اصلاً به این موضوع که از سودم کم میشود نیز فکر نکنید، هدیه شما باعث میشود در ذهن مشتریانتان وارد بشوید و همیشه در ذهن او بمانید و این احساس خوبی که برای او ایجاد کردهاید را همیشه به خاطر آورد.
امیدوارم برای بهبود تجربه کاربر در کسبوکارتان برنامهریزی داشته باشید که ایجاد این احساس خوب و لذتبخش برای مشتری میتواند چند برابر فروشتان را بیشتر کند.
منبع: وبسایت مغناطیس مشتری- فرهاد عراقی
پاسخی بگذارید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.