آموزش و خدمات تبلیغ نویسی، افزایش فروش آنلاین – مغناطیس مشتریآموزش و خدمات تبلیغ نویسی، افزایش فروش آنلاین – مغناطیس مشتری
ورود  | ثبت نام

     

 شماره تماس : 09368768068

  • خدمات و آموزش تبلیغ نویسی
  • تبلیغ نویسی چیست؟
  • مقالات
    • تبلیغ نویسی
    • بازاریابی اینترنتی
    • کسب و کار اینترنتی
    • ایمیل مارکتینگ
    • سئو
    • کار آفرینی
    • بهبود فردی
  • ویدئو آموزش‌های رایگان
  • محصولات آموزشی
  • درباره ما
    • قوانین و مقررات
    • ثبت شکایات
  • تماس با ما
  • خدمات تبلیغ‌نویسی
0
پیام محتوای سایت

محتوای وب‌سایت‌ خود را واضح و روشن بنویسید

مدیریت2019-08-04T17:16:39+04:30

اگر تصمیم گرفته‌اید که وب‌سایتی بزنید، اول باید بدانید چه عواملی موجب موفقیت یک وب‌سایت‌ می‌شوند و چه عواملی یک وب‌سایت‌ موفق را موفق‌تر می‌کنند.

سه خصوصیت یک وب‌سایت‌ موفق عبارت‌اند از :

  • هدف روشن و مشخصی دارد.
  • جست‌‌وجو در این وب‌سایت‌ها آسان است.
  • تصویری از خود ارائه می‌دهد که شمارا به برقراری ارتباط مشتاق می‌کند.

مردم با اهداف مختلف وارد شبکه‌ی اینترنت می‌شوند. بهترین وب‌سایت‌ها، آنچه را مردم به دنبالش هستند، خیلی آسان و سریع در اختیارشان می‌گذارند.

چند سال پیش در یک برنامه‌ی تلویزیونی در حضور معاون ریاست جمهوری (این برنامه در سطح ملی از تلویزیون پخش می‌شد)یکی از نمایندگان دو سؤال پرسید که باعث خنده شد. وی پرسید:((من کیستم؟)) و ((چرا اینجا هستم؟)). خنده‌ی مردم به این سؤالات کاملاً بی‌مورد بود،چون این سؤالات خیلی هوشمندانه و زیرکانه طراح‌ی شده‌ بودند.

اگر بدانید چه تعداد زیادی از وب‌سایت‌ها فراموش می‌کنند هدف خود را برای مردم توضیح دهند، متعجب می‌شوید. به‌محض ورود به یک سایت، بازدیدکننده دوست دارد بفهمد این وب‌سایت‌ راجع به چیست و چه هدفی دارد. آیا قرار است کالایی در سایت فروخته شود؟ اگر جواب مثبت است، این کالا چیست؟ آیا اطلاعاتی هم در این زمینه موجود است؟ اگر جواب مثبت است، اطلاعات موردنظر کجا هستند؟ اغلب با نوشتن جمله‌ای کوتاه زیر نام شرکت یا زیر آرم موردنظر می‌توان علت وجود سایت را توضیح داد(مثلاً قنادی مگی مافینز برای هر نوع سلیقه شیرینی دارد).

 

پیام محتوای وب‌سایت‌ باید روشن باشد

 

جست‌وجوی آسان و سریع در سایت نیازمند برنامه‌ای دقیق و البته صرف کمی پول بیشتر است و مردم از اینکه مدام کلیک کنند و آخرسر هم آنچه را که به دنبالش بوده‌اند پیدا نکنند خسته می‌شوند.

شما می‌توانید با گنجاندن دو یا حداکثر سه انتخاب در صفحه به بازدیدکنندگان کمک کنید تا محل موردنظر خود را راحت‌تر پیدا کنند. در صفحه‌ی اصلی عنوان‌هایی کامل ولی قابل‌فهم بگنجانید، مثل ((کالاهایی که ما می‌فروشیم))، ((سؤالات رایج))، ((مطبوعات))، ((راه برقراری تماس با ما)). به خاطر داشته باشید: اگر مشتری در سایت شما گم شود، دیگر به سایت شما بازنمی‌گردد.

تصویر وب‌سایت باید مشابه نمای مغازه‌ی واقعی و سنتی شما باشد. آرم شرکت جلو سایت و در معرض دید بگذارید تصویر کلی سایت باید اهداف شرکت را منعکس کند. پیام تبلیغی خود را هم در همان صفحه‌ی اصلی بنویسید ــ مشتریان برای شوخی وقت اضافی ندارند.

 

پیام خود را واضح و روشن بیان کنید

بازدیدکننده‌ای که وارد سایت شما می‌شود، اول دوست دارد بداند شما چه‌ فعالیتی می‌کنید و بعد می‌خواهد بداند چه‌کاری می‌توانید برای او بکنید. خیلی صریح به بازدیدکنندگان توضیح دهید کار شما چه مزایایی دارد ــ نباید کاربران را به حدس و گمان در مورد کار یا مزایای احتمالی حرفه‌تان وا‌دارید.

 

محتوای پیام با ارزش وب‌سایت‌ برای کاربر

 

پاراگراف‌ها باید کوتاه باشند. پاراگراف‌‌های کوتاه نه‌تنها جذاب‌ترند بلکه اصولاً هیچ‌کس حوصله ندارد متنی بلندبالا و سنگین را که پر از پاراگراف‌های طولانی است به‌دقت بخواند. نکات موردنظر خود را اولویت‌بندی کنید. مهم‌ترین و ضروری‌ترین نکات مهیج‌ترین خبرها را بالای صفحه بنویسید و لحظه‌ای در این کار تردید نکنید.

فکر کنید کاربری که وارد وب‌سایت‌ شما می‌شود، تنها مشتری شماست. وادارش نکنید تمام‌کارها را خودش به عهده بگیرد. متن را ساده بنویسید و کارها را ساده کنید تا کسی گیج نشود.

 

تمرکز کردن روی متن

تنها دلیل بازدید مردم از یک وب‌سایت‌ محتویات آن سایت است، چراکه مردم به دنبال اطلاعات‌اند. چنین اطلاعاتی را سخاوتمندانه در اختیار مردم بگذارید.سعی کنید اطلاعات شما باارزش باشد.

لغات اضافی را حذف کنید. در حقیقت حذف لغات اضافی نکته‌ای است که سال‌ها قبل استرانک و وایت در کتاب ویژگی‌های یک سبک بر آن تأکید کرده‌اند و باوجود گذشت سال‌ها این نکته هنوز هم بسیار حائز اهمیت است. هر کلمه باید منظور و هدفی خاص داشته باشد، بنابراین از به کار بردن لغات اضافی و غیرضروری بپرهیزید.

مردم‌دوست دارند در جریان آخرین اطلاعات و جدیدترین اخبار و گزارش‌ها قرار گیرند. بنابراین اگر مطمئن شوند اطلاعات سایت شما جدید و به‌روز است باکمال میل به سایت شما بازمی‌گردند. بهترین سایت‌ها خیلی واضح و روشن می‌گویند که کی و هرچند وقت یک‌بار محتویات سایت به‌روز می‌شود.

 

این مطلب را هم بخوانید، احتمالا برای شما مفید خواهد بود :   تمرکز بر مخاطبان و مشتریان هدف در تبلیغات هدفمند

برای اینکه به کاربران بگویید که نوشته‌ی موجود (یا بخشی از آن نوشته) حاوی اطلاعات مهم و به‌روزی است بهتر است از نشانه‌های دیداری استفاده کنید. اگر وب‌سایت‌ شما مقاله ارائه می‌دهد، تاریخ مقاله‌ها را در یک جای کاملاً واضح و قابل‌رؤیت بنویسید. در کنار اطلاعات جدید کمانی قرمز بکشید تا کاربر متوجه به‌روز بودن اطلاعات شود. لزومی ندارد تجملات و زرق‌وبرق زیادی وارد سایت کنید (مثل چراغ‌های نئون چشمک‌زن).

 

استفاده از رنگ‌های چشمگیر همراه راهنمایی کافی است. وب‌سایت‌های خوب معمولاً بخشی به نام ((اخبار جدید)) دارند. این بخش جای خوبی برای درج آگهی‌های تبلیغاتی و خبر و وقایع مهمی است که در آینده قرار است اتفاق بیفتد.

 

محتوای پیام وب‌سایت‌ باید جاذبه داشته باشد

سایت باید در باشد، نه پنجره

سایت باید جاذبه داشته باشد، درست مثل قسمت پذیرش یا لابی هتل شرکت. بیش از چهار یا پنج انتخاب پیش روی کاربران قرار ندهید. وقتی کاربری وارد سایت شما می‌شود، دوست دارد فوراً بداند این سایت راجع به چیست. اما اگر در یک صفحه بیش از پنج انتخاب وجود داشته باشد، دیگر کاربر تلاشی برای درک محتویات سایت به خرج نمی‌دهد. بگذارید کاربر خیلی سریع هدف سایت شمارا بفهمد و به‌این‌ترتیب مشتری را به داخل سایت دعوت کنید.

سعی کنید صفحه‌ی اینترنتی خیلی طولانی نشود. منظور از خیلی طولانی بودن چیست؟ اگر کاربر مجبور شود برای یافتن اطلاعات مرتبط همین‌طور در صفحه پایین برود،‌ در این صورت آن صفحه طولانی است. اگر اطلاعات مهم و زیادی برای کاربران دارید، این اطلاعات را قسمت قسمت کنید و هر قسمت را در صفحه‌ای ببرید.

 

هر صفحه وب‌سایت‌ باید فقط راجع به یک نکته‌ی مهم و اساسی باشد. فراموش نکنید فقط یک نکته، فهرستی از نکات درست نکنید. البته، استثناهایی هم در این زمینه وجود دارد، اما به‌طورکلی اگر در هر صفحه یک نکته باشد خیلی بهتر است.

چندین و چند بار دیکته‌ی کلمات و دستور زبان جملات را کنترل کنید. تمام سایت باید حول یک موضوع اساسی بگردد. هر صفحه باید پس‌زمینه و دکمه‌های مشابهی داشته باشد تا کار جست‌وجو برای کاربران آسان شود.

 

من خیلی سخت یاد گرفتم که چگونه مردم را تحت تأثیر قرار دهم. یادم می‌آید یک‌مرتبه پس‌زمینه‌ی خیلی قشنگی برای یکی از دوستانم طراحی کردم. در کامپیوتر من و با نرم‌افزارهای من این پس‌زمینه خیلی زیبا و جذاب به نظر می‌رسید. اما روزی که به خانه‌ی وی رفتم و این پس‌زمینه را از کامپیوتر او نگاه کردم، وحشت کردم پس‌زمینه‌ی سورمه‌ای و جذاب من در کامپیوتر وی یک‌چیز خاکستری و افتضاح بود. شبکه‌های مختلف رنگ‌ها را به‌طور متفاوت نشان می‌دهند. به این نکته توجه کنید.

نکته: زمینه‌های تیره‌تر بهترند. اما اگر هم زمینه تیره باشد هم‌متن، مردم برای خواندن متن با مشکل مواجه می‌شوند.

 

کتاب تبلیغات به زبان آدمیزاد – گری آر . دال

Post Views: 126

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.


نوشته های مرتبط

موضوع ایمیل جذاب

چگونه موضوع ایمیل جذابی بنویسیم؟

موضوع ایمیل سطری از متن است که به مخاطب درباره‌ی محتوا ایمیل اطلاعاتی می‌دهد. بر طبق تحقیق اینتراکتیواپسیلون تقریبا [...]

ادامه مطلب
تبلیغ نویسی شبکه‌های اجتماعی

آیا برای درج محتوای شبکه‌های اجتماعی خود به کپی‌رایتر نیاز دارید؟

    شما هر روز با شبکه‌های اجتماعی همراه با هر کار دیگری که در طول روز انجام می‌دهید، تعامل دارید. [...]

ادامه مطلب
عنوان خوب

چگونه یک عنوان خوب می‌تواند توجه را به خود جلب کند؟

    نخستین اثری که عنوان تبلیغات بر مخاطب می‌گذارد، می‌تواند به معنای موفقیت یا شکست آن تلقی شود. اگر این [...]

ادامه مطلب
9 نکته برای تبلیغ نویسی در وب

۹ نکته‌ی ساده‌ی تبلیغ نویسی در وب برای افزایش نرخ تبدیل

  تبلیغ نویسی در وب اغلب هدایت‌گر بازدیدکنندگان به سمت مشتری شدن است. تبلیغ نویسی نقش کاملی برای مصرف‌کنندگان در [...]

ادامه مطلب
تابلو آگهی بیلبورد

چگونه تابلو آگهی (بیلبورد) به یادماندنی داشته باشیم؟

چه عاملی موجب موفقیت تابلو آگهی (بیلبورد) می‌شود؟ چه تعداد لغت باید استفاده کرد؟ چه رنگ‌هایی به بهترین نحو [...]

ادامه مطلب

تمرکز بر مخاطبان و مشتریان هدف در تبلیغات هدفمند

شما بر پایه‌ی هر استراتژی تبلیغاتی که فعالیت کنید با سه گروه از مخاطبان روبه‌رو هستید. افرادی که پیش از [...]

ادامه مطلب
مزیت رقابتی

تاثیر ایجاد مزیت رقابتی در رشد و بقای کسب و کار

  مهم‌ترین اصل در فروش موفق ایجاد مزیت رقابتی است. برای موفقیت در فروش، باید مشتریان را متقاعد کنید که [...]

ادامه مطلب
متن تبلیغاتی

۱۰ نکته مهم برای افزایش تاثیر گذاری متن تبلیغاتی‌تان

  امروزه نوشتن تبلیغ نویسی و متنی که بتواند روی خوانندگان آن متن تبلیغاتی تاثیر بگذارد بسیار حائز اهمیت است. [...]

ادامه مطلب
حفظ و نگهداری مشتریان

۴ نکته برای حفظ مشتریان در کسب‌وکارهای کوچک

کسب‌وکارهای کوچک می‌دانند که حفظ مشتریان فعلی مقرون‌به‌صرفه تر از جذب مشتریان جدید است. به همین خاطر است که [...]

ادامه مطلب
شوخی در تبلیغات

آیا بذله‌گویی و شوخی در تبلیغات باعث فروش می‌شود؟

    بذله‌گویی و شوخی در تبلیغات بسیار محبوبیت دارد. در آمریکا ۲۴ درصد تبلیغات راهی به بذله‌گویی می‌یابند. برخی از [...]

ادامه مطلب
تمامی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت مغناطیس مشتری متعلق به فرهاد عراقی می‌باشد و این پایگاه اینترنتی در زمینه آموزش و خدمات تبلیغ نویسی، بازاریابی اینترنتی و روش‌های افزایش فروش آنلاین، در تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.1396-1395

مغناطیس مشتری را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

  • آپارات
  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube
  • تلگرام
  • Instagram
  • خدمات و آموزش تبلیغ نویسی
  • تبلیغ نویسی چیست؟
  • مقالات
    • تبلیغ نویسی
    • بازاریابی اینترنتی
    • کسب و کار اینترنتی
    • ایمیل مارکتینگ
    • سئو
    • کار آفرینی
    • بهبود فردی
  • ویدئو آموزش‌های رایگان
  • محصولات آموزشی
  • درباره ما
    • قوانین و مقررات
    • ثبت شکایات
  • تماس با ما
  • خدمات تبلیغ‌نویسی
  • آموزش تبلیغ نویسی و افزایش فروش آنلاین
  • ثبت نام
  • ورود
  • Log In

Login to your account

Forgot password?
x

Create an account

لطفا آدرس ایمیل اصلی‌تان را وارد کنید تا از اخبار مهم ، تخفیف ها و فروش‌های ویژه مغناطیس مشتری باخبر شوید.
لطفا صفر ابتدای موبایل را هم وارد کنید. مثلا 09120123456
برای ورود به مغناطیس مشتری احتیاج به یک رمز دارید؛ یک رمزی انتخاب کنید که به یادتان بماند.
x
https://customermagnet.ir/wp-admin/admin-ajax.php

Login

Register | Lost your password?

Register

لطفا صفر ابتدای موبایل را هم وارد کنید. مثلا 09120123456

Log In | Lost your password?

Reset Password

Lost your password? Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

Log In | Register